هیچ زائری در آتش‌سوزی نجف آسیب جدی ندیده است + اطلاعات تکمیلی
کد خبر: 3671989
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

هیچ زائری در آتش‌سوزی نجف آسیب جدی ندیده است + اطلاعات تکمیلی

گروه جامعه: معاون پزشکی مرکز عتبات حج و زیارت گفت: آتش‌سوزی هتل قبطان نجف هیچ آسیب جدی برای زائران به وجود نیاورده است و در حال حاضر هیچکس در بیمارستان بستری نیست.

علی حیدری، معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت که در نجف اشرف مستقر است در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: ساعت 2 نیمه شب گذشته در اثر جرقه یک هیتر برقی، بخشی از هتل قبطان واقع در نجف اشرف دچار حادثه آتش‌سوزی شد.

حیدری افزود: حجم آتش‌سوزی نسبتا زیاد بوده و دود زیادی فضا را در بر می‌گیرد، به گونه‌ای که استاندار نجف بلافاصله به صحنه حادثه می‌آید و آتش‌ به وسیله آتش‌نشانان مهار می‌شود.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: در این هتل 150 زائر ایرانی آزاد که از راه‌ غیرقانونی به نجف رفته‌ بودند، ساکن بودند که از این تعداد، 40 نفر دچار دودگرفتگی شدند ولی از این تعداد فقط چهار نفر نیاز به خدمات بیمارستانی پیدا کردند که در حال حاضر همین افراد هم مرخص شده‌اند.

وی افزود: البته یک نکته‌ای در آتش‌سوزی‌ها وجود دارد به نام ARBS به معنای نفوذپذیری مویرگ‌ها که به مرور افزایش پیدا می‌کند و ظرف چهل و هشت ساعت آثار خود را نشان می‌دهد و ریه دچار مشکل شود، بنابراین الان مشکل خاصی نیست و ان‌شاءالله بعد از این چهل و هشت ساعت هم برای عزیزانمان مشکلی پیش نیاید.

captcha