برپایی دوره‌‌های شناخت اسلام در مراکز یهودی و مسیحی
کد خبر: 3679896
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

برپایی دوره‌‌های شناخت اسلام در مراکز یهودی و مسیحی

گروه بین‌الملل: با افزایش جمعیت مسلمانان جهان و پیش‌بینی پیشی گرفتن جمعیت آنان از بسیاری ادیان دیگر در آینده‌ای نزدیک، لزوم شناخت دینی با این میزان محبوبیت که در غرب مورد سوءتعبیر قرار گرفته، بیش از پیش احساس می‌شود.

برپایی دوره‌‌های شناخت اسلام در مراکز یهودی و مسیحی «لنکستر»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Lancaster Online؛ در این ماه یک کنیسه یهودیان و کالج انجیل شهر لنکستر در ایالت پنسیلوانیا آمریکا میزبان کلاس‌های شناخت اسلام می‌شوند.

به این ترتیب «مکرم سید»، بنیانگذار مرکز اسلامی لنکستر در کنیسه این شهر با موضوع «ایمان اسلامی و فعالیت‌های اجتماعی» سخنرانی خواهد کرد.

رابین ادلر، برگزارکننده این برنامه می‌گوید: هدف از برپایی این برنامه از بین بردن تصورات نادرست در مورد مسلمانان و معرفی دین اسلام به اعضای این کنیسه است.

کالج انجیل لنکستر نیز میزبان «تعاملات مسیحیان با مسلمانان» می‌شود که به مدت 4 هفته در این کالج برگزار خواهد شد.

ادوارد شوئرمان، مدیر مرکز مطالعات بین فرهنگی کالج انجیل لنکستر می‌گوید: بسیاری از دانشجویان علاقه روزافزونی به شناخت بیشتر اسلام دارند. من یک کلاس ادیان جهان دارم که در آن بخش مربوط به اسلام بسیار بسیار بیشتر مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بخشی از کار این کلاس این است که دانشجویان در فعالیت‌های ادیان مختلف شرکت کنند از این رو بسیاری از دانشجویان با حضور در مرکز اسلامی لنکستر، تلاش می‌کنند که شناخت بیشتری در مورد اسلام به دست آورند.

شوئرمان با اشاره به تصویرسازی غلط رسانه‌ها از مسلمانان، بر لزوم برگزاری برنامه‌های آموزشی برای از بین بردن سوءتعبیرها و تصورات نادرست در مورد اسلام تأکید کرد/.

captcha