هنر فاطمی(س) با رویکرد عقلانی توام شود
کد خبر: 3691630
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
بازیگر سریال یوسف(ع):

هنر فاطمی(س) با رویکرد عقلانی توام شود

گروه اجتماعی: کارگردان نمایش «حنانه» برلزوم توجه بیشتر به جنبه‎های استدلالی و عقلانی در زمینه هنر فاطمی(س) تاکید کرد.

سید محمدجواد طاهری در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: امروزه با توجه به تلاش های شبانه روزی دشمنان و معاندان فرهنگ و متعالی اهل بیت(ع) باید به دنبال روش هایی برای القای عقلانی مبانی دینی باشیم.
وی افزود: امروزه می توان از زبان نمایش و هنر با نگاه و رویکرد عقلانی در این مسیر استفاده کنیم؛ از جمله این ظرفیت ها می توان از ظرفیت هنر نمایش در به تصویر کشیدن مباحثی چون ایام فاطمیه استفاده کرد.
کارگردان نمایش حنانه بیان کرد: این نمایش در این راستا گام برداشته است؛ در کنار نگاه خردورزانه به مقوله حقانیت با طراحی صحنه ویژه و فاصله گرفتن از فضای ناتورالیستی در این نمایش سعی شده است فرازمانی و فرا مکانی به این موضوع نگاه شود.
وی اظهارکرد: در واقع این نمایش سعی کرده است که به شکل عقلانی به موضوع شهادت حضرت زهرا(س) بپردازد و مقوله زمان و مرگ را در کشاکش این حادثه عظیم مشخص کند؛ در این نمایش به دور از فضای معمول احساسی که در آن از مداحی و .. استفاده می شود سعی شده است که نگاهی به این مقوله انجام شود که چرا چنین بانویی که محور هستی است باید تحت چنین ظلمی قرار گیرد.
این هنرمند کشورمان بیان کرد: حضرت زهرا(س) بر اساس روایات قوی و معتبرالسند عامل و باعث خلق این جهان هستند و به همین ترتیب باید در اولویت های فرهنگی و هنری ما باشند؛ نباید نگاهی سرسری به این موضوع داشته باشیم و امروز روزی است که باید با اندیشه عمیق به نشر معارف فاطمی و روشنگری در خصوص انتخاب سرنوشت ساز پس از رحلت پیامبر بپردازیم.
وی گفت: این تئاتر قابلیت نمایش در مناطق اهل سنت را نیز دارد زیرا این موضوع یک موضوع صرفا تاریخی نیست بلکه یک موضوع کلامی است که می تواند هم محور وحدت باشد و هم اعتقاد شیعه به روشنی بیان کرد.

انتهای پیام

captcha