جلسه قرآن محبان عترت و عاقبت به‌خیری براساس آیات قرآن
کد خبر: 3692589
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

جلسه قرآن محبان عترت و عاقبت به‌خیری براساس آیات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- جلسه قرآن این هفته محبان عترت که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد، به چگونگی رسیدن به عاقبت به‌خیری براساس آیات قرآن اشاره شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی،‌ جلسه قرآن محبان عترت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) زیر نظر محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی قرآن شنبه، 28 بهمن ماه در مسجد محمد رسول الله(ص) مشهد برگزار شد.

بنابر این گزارش،‌ در این جلسه نورانی علاوه بر آموزش قرائت قرآن، مباحث اخلاقی، اعتقادی، تفسیری و معنایی قرآن کریم نیز مطرح می‌شود.

جلسه

محمدجواد پناهی در این جلسه با تلاوت آیه 120 و 121 سوره مبارکه «طه»، به داستان حضرت آدم و هبوط ایشان به ‌واسطه وسوسه‌های شیطان و چشیدن از درخت ممنوعه اشاره کرد و گفت: در همان اوایل خلقت، شیطان آدم را وسوسه کرد و گفت، ای آدم تو را به درخت جاودانگی و مخلد بودن و حکومتی که از بین نخواهد رفت، راهنمایی می کنم که آدم و حوا از آن درخت ممنوعه خوردند و به سبب این ترک اولی، پوشش بهشتی آنان از میان رفت و از بهشت رانده شدند.

جلسه

پناهی، همچنین در خصوص اهمیت یاد خداوند و شرکت در جلسات قرآن با تلاوت آیه 124 سوره طه‌ و استناد به آن «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى»، مطالبی بیان کرد و دوری از یاد خدا و کم رنگ شدن معنویت در زندگی را از علل اصلی نابهنجاری‌ها و مشکلات جامعه برشمرد.

عاقبت به‌خیری، عمل به فرامین قرآن و اهل‌بیت(ع) است

این استاد قرآن در بخش دیگری از سخنان خود، عاقبت به‌خيری را به معنای سلامت در زمان مرگ دانست و عنوان کرد: انسان بايد در طول زندگی در سلامت محض زيست كند تا در زمان مرگ نيز در صحت روح، دارفانی را وداع گوید و این به جز عمل به فرامین قرآن و اهل بیت(ع) میسر نمی‌شود.

جلسه
وی همچنین افزود: انسان پس از مرگ، تجدید حافظه می شود و علایق و دلبستگی‌هایی که در زندگی داشته است را به خاطر می آورد و چه خوب است که دلبسته و علاقه‌مند به قرآن و عترت باشیم که قطعاً همین باعث عاقبت بخیری خواهد شد.

جلسه

گفتنی است، پایان جلسه با ذکر مصیبت اهل بیت(ع) همراه بود و همچنین به هر یک از حاضران در مجلس کتاب آموزش قرائت قرآن اهداء شد.

جلسه

یادآور می شود، جلسه هفته آینده محبان عترت، پنجم اسفندماه از ساعت 18 به آدرس کوی امیرالمومنین(ع)، خیبر 15، مسجد امام حسن(ع) برگزار خواهد شد.

جلسه

جلسه

ابراهیم الهی

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۰
0
0
آدرس جلسه هفته آینده به کوی امیرالمومنین، خیبر ۲۸ درست و صحیح می باشد... ممنون
فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۴۲
0
0
خیلی خالصانه تشکر میکنم از استاد پناهی و براشون دعا میکنم نفسشون همیشه گرم باشه تا هم از تلاوتشون و هم این نکات پندآموز که در جلساتشون می فرمایند استفاده کنیم. من که همیشه تاثیر گرفتم و خدا را شکرگزارم. فاطمی
captcha