اعزام 27 مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق محروم کردستان
کد خبر: 3693393
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

اعزام 27 مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق محروم کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در ایام فاطمیه سال جاری ۲۷ مبلغ بومی و غیر بومی از طرف اداره کل اوقاف کردستان به مناطق محروم استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در ایام فاطمیه سال جاری ۲۷ مبلغ بومی و غیر بومی از طرف اداره کل اوقاف کردستان به مناطق محروم استان اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه مبلغان رکن اساسی ترویج فرایض و احکام دینی هستند و تاثیر آنها در تغییر افکار و رفتار مردم چند برابر است، افزود: متأسفانه دشمنان اسلام همواره به دنبال ترویج افکار تکفیری و ایجاد تفرقه و نفاق بیم مسلمانان هستند.
حجت‌الاسلام نوروزی بیان کرد: مبلغان با دانش کامل، آگاهی از شرایط استان و جذابیت در طرح مسائل راه را برای نهادینه‌سازی اسلام ناب محمدی(ص) در دل‌های پاک جوانان باز کنند و با تاکید بر مشترکات فقهی و مذهبی زنجیر وحدت را بیش از پیش محکم سازند.
وی عنوان کرد : شرایط کردستان با سایر استان‌ها بسیار متفاوت است زیرا که در کردستان محرومیت‌های فراوانی وجود دارد و مبلغ باید چندین برابر استانها دیگر در این مکان تلاش داشته باشد.
مدیرکل اوقاف کردستان اضافه کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف باید یکی از اولویت‌های اصلی مبلغین باشد، زیرا که این سنت حسنه می‌تواند در زمینه‌های بسیاری تاثیرگذار بوده و گوشه‌ای از محرومیت‌های این استان را جبران کند.
وی یادآور شد: یکی دیگر از مسائل مهم در بحث اعزام مبلغ حضور طلاب در مناطق محروم، حاشیه و دور افتاده است که از سال‌جاری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha