واکنش رسمی رئیس سازمان اوقاف به ارسال نامه برای رهبر انقلاب
کد خبر: 3752426
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

واکنش رسمی رئیس سازمان اوقاف به ارسال نامه برای رهبر انقلاب

حجت الاسلام محمدی در قالب نامه‌ای به رهبری، پیشنهاد‌های خود را در راستای تجمیع فعالیت‌های قرآنی سایر دستگاه‌ها ارائه داد.

 
 
واکنش رسمی رئیس سازمان اوقاف به ارسال نامه برای رهبر انقلاببه گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: چندی پیش در ۱۵ مردادماه، نامه‌ای از سمت رئیس سازمان اوقاف به رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تجمیع فعالیت‌های قرآنی و حدف موازی کاری‌ها در برگزاری مسابقات و آزمون‌های قرآنی کشور به نقل از مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه منشر شد، در آن مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی مدیر امور قرآنی فعالیت‌های قرآنی را مهمترین عرصه فعالیت دینی در کشور دانست و به جهت هر آنچه بهتر برگزار شدن فعالیت‌های قرآنی خواستار حدف موازی کاری‌ها در فعالیت‌های قرآنی کشور شد.

تاکید مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف بر تجمیع فعالیت های قرآنی

این مدیر قرآنی که چند سالی در سازمان اوقاف عهده‌دار برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور است، بیان کرده بود که با توجه به پایش‌های صورت گرفته و بررسی هزینه‌های توزیع شده در نهاد‌های مختلف کشور و مقایسه میزان هزینه با میزان خروجی، اگر موازی‌کاری در این موضوع (فعالیت‌های قرآنی) حذف شود و در بخش حاکمیت و ستاد تمامی اقدامات از یک مسیر صورت پذیرد، شاهد تحولی عظیم در این زمینه خواهیم بود.
 
نخستین واکنش رسمی رئیس سازمان اوقاف به ارسال نامه برای رهبر انقلاب
مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بخش عمده‌ای از ناکامی در پیشبرد اهداف قرآنی را همین موازی‌کاری‌ها دانست و از ارائه پیشنهاد‌هایی در رابطه با بهبود فعالیت‌های قرآنی نظام و تجمیع فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های متولی این امر به محضر مقام معظم رهبری در قالب نامه‌ای از طرف حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف خبر داده بود.
البته باید در نظر داشت که پس از مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، برخی کارشناسان قرآنی بر مسئله تجمیع فعالیت‌های قرآنی تاکید کردند، اما در کنار آنها برخی از کارشناسان نیزبا چنین کاری مخالفت کردند و اعتقادی به تجمیع فعالیت‌های قرآنی اعتقادی نداشتند.

حالا پس از گذشت تقریبا دو ماه از مصاحبه مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف؛ وی در نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که دوشنبه مورخ نهم مهر ماه برگزار شد، از نپرداختن رسانه‌ها به موضوع تجمیع فعالیت‌های قرآنی گله کرد و گفت: چندی قبل سازمان اوقاف نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری در خصوص حذف موازی‌کاری‌ها در فعالیت‌های قرآنی ارسال کرد که رسانه‌ها چندان پیگیری نکردند، در حالی که تا پیش از آن اهالی رسانه برای جزئی‌ترین موارد پیگیر بودند و بار‌ها تماس می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تاکید کرد: نباید مجموعه سازمانی سازمان اوقاف تمامی مسابقات قرآنی را برگزار کند؛ این مسابقات باید از شکل دولتی خارج شود و باید یک بنیادی به وجود بیاید که بیشترین بهره برداری را از مسابقات قرآنی انجام دهد.

اعلام آمادگی سازمان اوقاف در همکاری با دیگر نهادهای قرآنی کشور

همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (شهر اراک) در مورخ سه شنبه دهم مهر ماه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی؛ نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در گفتگوی ویژه این مراسم شرکت کرد و در پاسخ به ارسال نامه به مقام معظم رهبری و پیشنهاد حذف موازی کاری‌ها در فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی از مشکلات کشور کار‌های موازی و تکراری است که در حوزه قرآن نیز شاهد همین موازی‌کاری هستیم، که می‌توان با یک سازماندهی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی از کار‌های موازی که موجب هدر‌رفت وقت می‌شود، جلوگیری کرد و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

نخستین واکنش رسمی رئیس سازمان اوقاف به ارسال نامه برای رهبر انقلاب
 رئیس سازمان اوقاف در نخستین واکنش خود نسبت به تجمیع فعالیت‎‌های قرآنی تصریح کرد: در نامه سازمان اوقاف به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادیم، و اعلام آمادگی کردیم تا سازمان اوقاف در فعالیت‌های قرآنی درخدمت سایر دستگاه‌هایی هست که به نحوی متولی کار قرآنی هستند، است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ضمن ابراز امیدواری افزود: اگر در این مسیر قدمی برداشته شود و تابلو و علامت خود را کنار بگذاریم،  می‌توانیم زیر پرچم قرآن با تمام توان خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه گفت: چند سالی است به‌عنوان سازمان اوقاف در مسابقات بین‌المللی قرآن، عنوان سازمان را حذف کردیم و آرم خاصی در این مسابقات برگرفته از معنا و مفهوم قرآن استفاده شده است؛ این کار قرآنی برای جمهوری اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهیدان است تا تمامی افراد احساس مسئولیت و مشارکت کنند.

در نخستین واکنش رسمی رئیس سازمان اوقاف نسبت به موضوع ارسال نامه به رهبر انقلاب و پیشنهاد تجمیع فعالیت‌های قرآنی به ایشان نکاتی حائز اهمیت وجود دارد که در ابتدا به مشکلات پیش روی موازی کاری دستگاه ها در امر فعالیت‌های قرآنی می پردازد؛ بنابراین می‌توان گفت که علت بسیاری از مشکلات در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز از همین منبع یعنی موازی‌کاری سرچشمه می‌گیرد، همچنین نکته دوم صحبت‌های نماینده، ولی فقیه در سازمان اوقاف این بود که این سازمان با حذف آرم سازمانی‌اش متولی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن است و هدف از این کار را مشارکت تمامی مسئولین در این فعالیت عنوان کرد.

اما نکته سوم اشاره رئیس سازمان اوقاف به اعلام آمادگی و همکاری با سایر دستگاه‌هایی است که متولی کار قرآنی هستند، است تا شاید همه زیر پرچم کلام‌الله مجید، بتوانند کاری انجام دهند.
 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۱:۴۸
0
0
اصل جلوگیری از موازی کاری بسیار عالی است. در مواردی هم می توان برخی سازمان ها را با هم ادغام کرد.
لطفاً رسانه پیگیری کند.
captcha