رسیدن به اخلاق قرآنی؛ هدف حافظ نوجوان/ بزرگ‌ترین آرزویم تعجیل در ظهور امام عصر(عج) است
کد خبر: 3756596
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

رسیدن به اخلاق قرآنی؛ هدف حافظ نوجوان/ بزرگ‌ترین آرزویم تعجیل در ظهور امام عصر(عج) است

گروه فعالیت‌های قرآنی - احمدرضا آجرلو، نوجوان حافظ کل قرآن، گفت: خیلی دوست دارم پسری خوب برای پدر و مادرم باشم و با تحصیلات عالی و رسیدن به اخلاق اسلامی و قرآنی جواب زحمات آنان را بدهم.

رسیدن به اخلاق قرآنی؛ هدف حافظ نوجوان/ بزرگ‌ترین آرزویم تعجیل در ظهور امام عصر(عج) است

احمدرضا آجرلو، حافظ کل قرآن، در حاشیه برگزاری مرحله استانی 41امین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: من 12 ساله هستم و از سن 3 سالگی کلاس روخوانی و روان‌خوانی را از مهد قرآن استاد سعیدی شروع کردم و در سن 5 سالگی وارد حفظ قرآن شدم.
وی تصریح کرد: 2 سال طول کشید تا حافظ قرآن شدم و در حال حاضر 5 سال است که حافظ کل کلام وحی‌ام. طی این سال‌ها در مسابقات قرآنی شهرستانی، استانی و کشوری شرکت کرده و رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردم.
احمدرضا مهم‌ترین آرزوی خود را سلامتی امام عصر(عج) و ظهور ایشان بیان کرد و افزود: آرزوی دیگرم سلامتی پدر و مادرم است. همیشه به آنان احترام می‌گذارم و دوست دارم همواره در کنارم باشند. توصیه من به بچه‌های همسن و سال خودم این است که به پدر و مادرشان احترام بگذارند و آنان را ناراحت نکنند.
وی موفقیت حافظان را از دیگر آرزوهایش دانست و گفت: همیشه دوست دارم هم خودم در حوزه قرآن موفق باشم هم دیگران. همه تلاش می‌کنیم تا آیات را به حافظه سپرده و فراموش نکنیم اما من سعی می‌کنم آیات را بفهمم مخصوصاً آیاتی که مرا به خدا نزدیک‌تر می‌کند.
آجرلو ادامه داد: می‌دانم خدا در کار و زندگی کمکم می‌کند. تا الان هم خیلی کمک کرده است و من همیشه از او سپاسگزارم. ورود من به حوزه قرآن باعث شده تا مورد توجه باشم. مدیر مهد قرآن و حتی دیگر فعالان قرآن از من در مورد تحصیل و قرآن حمایت می‌کنند.
وی به همسن و سال‌های خودش که قصد حافظ شدن دارند، گفت: علاقه داشتن یکی از پیش شرط‌‌های مهم ورود به حوزه حفظ است اما کافی نیست. حافظ باید علاوه بر علاقه تلاش و پشتکار نیز داشته باشد. نوجوانان برای ورود به حفظ استعداد خود را در نظر بگیرند و برحسب توان و استعدادشان پیش‌روند. فردی ممکن است یک ساله حافظ شود و فردی دیگر 2 یا 3 ساله. استعدادها متفاوت است.
این حافظ کل قرآن بر لزوم حمایت و پشتکار خانواده‌ها برای حافظ شدن فرزندشان تأکید کرد و افزود: من روزهای اول روزی سه خط حفظ می‌کردم. به مرور روزی نیم صفحه و بعدها روزی سه صفحه و 5 جزء آخر را روزی 20 صفحه حفظ می‌کردم.
آجرلو با اشاره به اینکه روزی 4 جزء مرور می‌کند، اظهار کرد: حفظ قرآن نه تنها تأثیر بدی روی درس خواندن و تحصیلم نداشته است، بلکه بسیار پیشرفت داشتم. مرور و حضور در محافل و دوره‌های آموزشی مختلف وقت درس خواندن مرا نمی‌گیرد. خیلی دوست دارم پزشک شوم.
احمدرضا به تأثیرگذاری پدر و مادرش در حفظ اشاره کرد و افزود: والدینم از هیچ‌ کاری کوتاهی نکردند و برای حفظ و مرور قرآن به من سخت نگرفتند. در دوران کودکی علاوه بر شرکت در کلاس‌های حفظ، بازی هم می‌کردم. خیلی دوست دارم پسری خوب برای پدر و مادرم باشم و با تحصیل خوب و داشتن اخلاق اسلامی و قرآنی جواب زحمات آنان را بدهم.
انتهای پیام

captcha