دشمن تلاش می‌کند از هر روزنه‌ای برای نفوذ استفاده کند
کد خبر: 3756886
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
نماینده مردم بروجن در مجلس:

دشمن تلاش می‌کند از هر روزنه‌ای برای نفوذ استفاده کند

گروه فرهنگی - نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دشمن تلاش می‌کند از هر روزنه‌ای نفوذ کند تا بهانه‌ای برای رخنه کردن پیدا کند و از این طریق یاس و نا امیدی را در جامعه و میان مردم ترویج دهد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، خدیجه ربیعی، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ۲۵ مهرماه در شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: با توجه به مسئولیت نمایندگان باید این جلسات زمانی برگزار شوند که نمایندگان تعطیل بوده و یا جلسه علنی نداشته باشند.
وی پیشنهاد کرد: مسائلی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شوند بهتر است از قبل در اختیار اعضا قرار گیرد تا موجب اتلاف وقت نشود و مصوبه نتیجه‌بخش باشد.
ربیعی گفت: اتحاد و انسجام از قدرتمندترین مولفه‌های فرهنگ عمومی است که انتظار می‌رود جلسات شورای فرهنگ عمومی بر پایه فرهنگ مسئولیت‌پذیری، مشارکت مردمی و اخلاق مداری عملیاتی شوند.
وی افزود: قطعا با تکیه بر آموزه‌های دینی با وجود مسائلی که در کشور وجود دارد می‌توان از پس مشکلات برآمد.
ربیعی بیان کرد: در حال حاضر دشمن تلاش می‌کند از هر روزنه‌ای نفوذ کند تا بهانه‌ای برای رخنه کردن پیدا کند و از این طریق یاس و نا امیدی را در جامعه و میان مردم ترویج دهد.
وی گفت: در حال حاضر که کشور در شرایط حساسی قرار دارد لازم است اعتماد مردم در خصوص جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی افزایش یابد که در این زمینه نظارت‌های عمومی نقش موثری دارند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک بعدی شده است، تصریح کرد: در گذشته مهارت‌آموزی بسیار مهم بود و فارغ‌التحصیلان از آموزش لازم برخوردار می‌شدند، بنابراین اگر آموزش اصلاح شود پرورش نیز به سمت بهتر شدن پیش می‌رود و خروجی این امر با کیفیت‌تر خواهد شد.
وی گفت: خلأهایی بر بحث آموزش و پرورش واقعی وجود دارد که امید است با جدیت، مسئولیت‌پذیری و تفکر در راستای توسعه و رونق در تمامی ابعاد بتوان به جایگاه واقعی دست یافت.
در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص ورود تورهای گردشگری به استان، اظهار کرد: لازم است این تورها دارای مجوز باشند.
عسگری با اشاره به اینکه افراد برای تورها به دفاتر مسافرتی مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند، افزود: هیچ قانون و آیین‌نامه‌ای وجود ندارد که تورها از میراث فرهنگی مجوز لازم را اخذ کنند.
وی ادامه داد: کانون‌های گردشگری استان در اختیار بخش خصوصی هستند که نظارت‌های این اداره کل بر نوع و کیفیت خدماتی که در محل ارائه می‌شود افزایش یافته است.
عسگری بر لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی‌، اماکن و دستگاه‌های نظارتی در مناطق گردشگری تاکید کرد و گفت: ۹ کمیته زیر مجموعه خدمات سفر بوده و ملزم به ارائه خدمات هستند.
وی گفت: تاکنون مورد مشکوکی به این اداره کل گزارش نشده است و اگر موردی مبنی بر رعایت نشدن مسائل فرهنگی گزارش داده شود باید از طریق این کمیته‌ها پیگیری شود.
در ادامه فرمانده نیروی انتظامی استان در این خصوص بیان کرد: محل‌های گردشگری استان در اختیار بخش خصوصی است که باید ضوابط رعایت شوند.
سردار غلامعباس غلامزاده گفت: باید محیط به گونه‌ای باشد تا افراد به خود اجازه ندهند کارهایی خارج از مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر هنجار شکنی در کانون‌های گردشگری استان صورت گیرد لازم است برخورد شود.
در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به شناسایی و کدگذاری یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان، گفت: لازم است هیئات مذهبی استان به روز رسانی و در طراز انقلاب اسلامی باشند.

 انتهای پیام

captcha