پیاده روی اربعین، بزرگترین اجتماع آزادگان جهان است
کد خبر: 3756901
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶

پیاده روی اربعین، بزرگترین اجتماع آزادگان جهان است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اجتماع عزاداران حسینی در پیاده‌روی اربعین، بزرگترین اجتماع است که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی توان مشاهده کرد و همه آزادگان احساس می کنند این حرکت پرچمی است که می توانند پشتش قرار گیرند و از عزت و فطرت بگویند.

پیاده روی اربعین، بزرگترین اجتماع آزادگان جهان است

آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حرکتی است که همه جهانیان از دوست و دشمن را متوجه خود کرده، اظهار کرد: دوستان منظور مکتب خاصی نیست بلکه همه آزادگان جهان بوده که این اندیشه را قبول و با ذلت‌پذیری و استکبار مخالفند و پیام‌های امام حسین(ع) از جمله آزادگی، آبادانی، رشد، اخوت و ... را می‌پذیرند.
وی افزود: عزاداری برای امام حسین(ع) از دیدگاه برخی افراد گناه تلقی شده و قمه‌زنی و گل‌گیران و ... را قبول ندارند اما پیاده‌روی اربعین که همه جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان می‌توانند در آن شرکت کنند، اجتماعی بین‌المللی است که بدون هیچ‌گونه خشونت و جنگ و تنها آزادگی، اخوت و صفا و بندگی را می‌توان از آن برداشت کرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: اجتماع عزاداران حسینی در پیاده‌روی اربعین بزرگترین اجتماع است که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی توان مشاهده کرد و همه آزادگان احساس می کنند این حرکت پرچمی می‌باشد که می‌توانند پشتش قرار گیرند و از عزت و فطرت بگویند.
وی تصریح کرد: دشمنان این حرکت عظیم و خودجوش را ضد خود و موجی علیه استکبار و فساد و صهیونیزم می‌دانند در حالیکه همه آزادگان جهان خود را در این کار شریک می دانند و مستکبران و ستمگران در مقابل آن ایستاده‌اند.
آیت الله حسینی شاهرودی این حرکت را برای استکبار بسیار خطرناک دانست و گفت: پیاده روی اربعین حرکت قابل توجهی است که روحیه حماسی، شهادت طلبی، فداکاری، برادری و اخوت را تقوت می کند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین همچنان پس از 1400 سال انسان‌ها را از جهل نجات می‌دهد، تصریح کرد: دشمنان از طرق مختلف برای اسلام هراسی تلاش کرده‌اند اما این حرکت و تاثیرات آن به تنهایی همه اندیشه های آنها را باطل و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان می‌دهد چراکه در آن پیامی جزء دوستی و برادری نیست.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به سختی‌های قرار گرفتن در این مسیر و پیاده‌روی، بیان کرد: برخی افراد تمام داشته‌های خود را در گرو حضور در این مسیر گذاشته‌اند و این ایثار در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران از تداوم این رویداد هراس دارند و با پوشش آن به شدت مخالفند چراکه نگرانند اگر این واقعه درست پوشش و انتقال داده شود، گرایش به اسلام افزایش پیدا کرده و از طرفداران آنها کاسته می‌شود.
آیت الله حسینی شاهرودی بر تلاش برای افزایش حضور مردم در این مراسم تاکید کرد و افزود: باید شرایط حضور مجانی مردم را فراهم می‌کردیم و این مراسم هر چه باشکوهتر برگزار می‌شد تا عظمت مکتب اما حسین(ع) را هرچه بیشتر به جهان بشناساند.
نماینده ولی فقیه در کردستان این حرکت را برای کشور مفید دانست و گفت: آنچه ما را در برابر دشمنان نگه داشته، روحیه مقاوت بوده که اگر این روحیه از بین برود، با هیچ پول و هیچ اقدامی نمی توان آن را بازیافت.
وی به شور ایجاد شده و تغییر روحیه مردم در ماه محرم، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از بهترین مراسم‌های ماه محرم و صفر است و هرکس در مسیر این پیاده روی قرار می گیرد، در برابر ذلت و فساد ایستادگی می‌کند و اگر با عشق ابا عبدالله الحسین گره بخورد، زندگی و آخرتش بهشتی خواهد شد.
آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: در طول تاریخ همواره افراد زیادی با این تفکر مبارزه کردند اما نه تنها متوقف نشدند بلکه هر روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود و چنان که پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده‌اند، نام حسین(ع)، اسلام را نگه داشته و کسی هم که راه او را ادامه دهد، از فرزندان اوست.
وی در پایان یادآور شد: زائران نباید این اقدام را پیاده روی صرف تلقی کنند، بلکه باید بدانند هدف بزرگی در پیش دارند و رفتار و گفتار و کردار خود را با امام حسین(ع) و مکتب او وفق دهند.
انتهای پیام

captcha