هشدار دبیرکل سازمان ملل به افزایش اسلام‌هراسی
کد خبر: 3770368
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

هشدار دبیرکل سازمان ملل به افزایش اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل سازمان ملل به افزایش گفتمان نفرت و نژادپرستی علیه اسلام (اسلام‌هراسی) هشدار داد و تأسف عمیق خود را از ادامه رنج و مصیبت آوارگان روهینگیا ابراز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «arab48»؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، که در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سالروز تصویب کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از نسل‌کشی و مجازات در مقر سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می‌کرد، نگرانی عمیق خود را از وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار که به طور سازمان‌یافته کشته و شکنجه می‌شوند ابراز کرد و گفت: کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی و مجازات نخستین معاهده حقوق بشر است که سازمان ملل در 9 دسامبر 1948 آن را تصویب کرد.
 
وی با بیان اینکه گروه‌های افراطی خشونت‌طلب همچون داعش در عراق، مردم ایزدی را با کشتن و بردگی جنسی مورد هدف قرار دادند، افزود: اشکال مختلف اقدامات تنفرآمیز به خارجی‌ها و زنان و اسلام‌ستیزی و دشمنی با اسلام در حال افزایش است.
 
گوترش با بیان این مقابله با کشتار جمعی و مجازات مرتکبان آن مسئولیت و وظیفه جامعه بین‌المللی است، گفت: همه باید به صورت فردی و جمعی در مقابل تلاش‌هایی که مردم را به دلیل ملیت، نژاد و دین مورد هدف قرار می‌دهند بایستیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ادامه مصیبت و رنج مسلمانان روهینگیا در میانمار ابراز تأسف عمیق کرد و گفت: آن‌ها به صورت سازمان‌یافته در معرض کشتار، شکنجه، تجاوز و سوزاندن قرار گرفته و از این اقدامات می‌توان به منزله پاکسازی نژادی یاد کرد.
 
کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی و مجازات آن، در تاریخ ۹ دسامبر ۱۹۴۸میلادی به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید. مجمع عمومی این سازمان متن قرارداد ضمیمه مربوط به جلوگیری از نسل‌کشی را تصویب و به موجب ماده ۱۱ همان قرارداد آن را برای امضا و تصویب در دسترس کشورها قرار داد.
هشدار شدید گوترش نسبت به افزایش گفتمان نفرت علیه اسلام
 
انتهای پیام
captcha