تسهیل مقررات اخذ روادید پاکستان برای اتباع 55 کشور
کد خبر: 3773967
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

تسهیل مقررات اخذ روادید پاکستان برای اتباع 55 کشور

گروه بین‌الملل ــ مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بازرگانی، نساجی و سرمایه‌گذاری از شروع فعالیت‌های تسهیل مقررات اخذ ویزا برای اتباع 55 کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ عبدالرزاق داود، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بازرگانی، نساجی و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع 24 کشور از جمله آمریکا و انگلستان در ژانویه 2018 شروع شده است، گفت: بر این اساس، فعالیت برای لغو روادید یا صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع 55 کشور دیگر نیز آغاز شده است.

طرح لغو روادید یا صدور ویزای فرودگاهی پاکستان برای اتباع 55 کشور در ژانویه 2019، ابتدا به عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان ارائه می‌شود و پس از آن،‌ در کابینه دولت به رأی‌گیری گذاشته و در صورت موافقت وزرا نیز اجرایی می‌شود.

لازم به ذکر است، اتباع کشورهای ترینیداد و توباگو، نپال، مالدیو، ساموآ و توگو برای سفر به پاکستان نیاز به دریافت روادید ندارند. بازرگانان 67 کشور جهان از جمله ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در صورت کسب دعوتنامه از مقامات تجاری پاکستان، می‌توانند با اخذ ویزای فرودگاهی وارد این کشور شوند.

گفتنی است،‌ در همین راستا دولت افغانستان، قانونی را وضع کرده است که طبق آن، اتباع این کشور نمی‌توانند بدون داشتن ویزا به پاکستان سفر کنند. همچنین دولت این کشور،‌ ورود پاکستانی‌های فاقد ویزا را ممنوع و اعلام کرد تمام اتباع این کشور از مرز بازگردانده شده‌اند.

انتهای پیام

captcha