اردوغان، شخصیت مسلمان 2018 از نگاه روزنامه نیجریه‌ای
کد خبر: 3774779
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

اردوغان، شخصیت مسلمان 2018 از نگاه روزنامه نیجریه‌ای

گروه بین‌الملل ــ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از نگاه روزنامه «مسلمان‌نیوز» نیجریه‌‌ای به عنوان شخصیت مسلمان سال 2018 معرفی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ این روزنامه جایزه شخصیت مسلمان سال 2018 را به اردوغان اعطا کرد و دلیل این اقدام را تأثیر و قدرت مسلم وی در جامعه جهانی و دنیای اسلام مطرح کرده است.

رشید ابوبکر، سردبیر این روزنامه، درباره این جایزه گفت: اردوغان همیشه در کنار مظلومان حضور دارد؛ در حالی که کشورهای عرب از جمله عربستان سعودی در مقابل کشتار فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل سکوت می‌کنند، اما اردوغان در این باره با شفافیت اعتراض می‌کند.

سردبیر مسلمان‌نیوز تصریح کرد: اردوغان همیشه در کنار مسلمان اویغور و آراکانی بوده است و هواداران بسیاری بین مردم نیجریه دارد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و ماهاتیر محمد نیز در فهرست روزنامه مذکور و سطوح بعدی این رسانه قرار گرفته‌اند.

همچنین، روزنامه «صباح» ترکیه پیش از این از بررسی مرکز اسلامی تحقیقات استراتژیک که در اردن قرار دارد خبر داده و گفته بود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، را به خاطر داشتن صفت بانفوذترین مسلمان جهان براساس نتایج سال 2018 برگزیده است. اقدامات اردوغان در رابطه با سوریه و آفریقا، بسیار مطلوب ارزیابی شده است.

از جمله اقداماتی که سبب شده است چنین نگاهی به وی شود، کمک ترکیه به سومالی در آفریقاست. همچنین بسیاری از دانشجویان آفریقایی از کمک‌هزینه تحصیلی ترکیه بهره‌مند شده‌اند. در همین راستا، هلال احمر ترکیه نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان کمک‌های بشردوستانه‌ای را در میان ساکنان آفریقای شرقی و سودان جنوبی توزیع کرد. کمک 350 میلیون دلاری ترکیه به قحطی‌زدگان سومالی از دیگر اقدامات دولت اردوغان به شمار می‌رود. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha