دانشجویان شیراز كارتن‌خواب شدند
کد خبر: 3779859
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

دانشجویان شیراز كارتن‌خواب شدند

گروه اجتماعی ـ در پی مرگ یك بانوی بی‌خانمان و كارتن‌خواب، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در اعتراض به اين مسئله، با صدور بیانیه‌ای، شب‌ها را ‌مقابل ساختمان شورای شهر شیراز می‌خوابند.

به گزارش ایكنا از فارس، طی چند روز گذشته كه خبری مبنی بر فوت یك بانوی بی‌خانمان و كارتن‌خواب در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد كه عكس‌العمل‌های متعددی از سوی مسئولان، مردم، اهالی رسانه و دانشجویان در پی داشت.
در این زمینه دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز نیز از شب گذشته، 18 دی‌ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام كردند كه تا اتخاذ تصمیم اساسی در جهت حل مشکل کارتن خواب‌های شیراز در مقابل ساختمان شورای شهر در سرما می‌خوابیم و این كار را از شب گذشته آغاز كردند.
در این بیانیه آمده است: «همانطور که مستحضرید، یکی از مهم‌ترین وظایف جریان دانشجویی پیگیری مسائل مربوط به کارتن خواب‌های سطح و حاشیه شهر بوده و هیچ وقت از این مطالبه خود کوتاه نیامده و دلسوزانه آن را بیان می‌کند.
طبق قانون یکی از مهم‌ترین وظایف شورای هر شهر، به‌عنوان مرکز تصمیم‌گیری در آن شهر، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط است.

دانشجویان شیراز كارتن‌خواب شدند
اما امسال در شرایطی وارد فصل سرد زمستان شده‌ایم که نه تنها مشکلات گذشته رفع نشده است بلکه به تعداد کارتن خواب‌ها نیز افزوده شده، میانگین دمای شهر نیز از سال گذشته پایین‌تر و میزان بارش به نسبت سال گذشته نیز بیشتر شده است. این خود می‌تواند تهدیدی جدی برای کارتن خواب‌های شیراز باشد.
هر چند ظرفیت محدود گرمخانه‌های شیراز اندکی افزایش داشته اما این افزایش کم نه دردی از کارتن خواب‌ها را دوا می‌کند نه موجب رضایت مردم می‌شود. با تمام این اوصاف متاسفانه، امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد عزمی جدی از سوی مسئولان شهری در جهت سازماندهی این افراد نیستیم.
از شورای اسلامی شهر شیراز، مطابق وظایف قانونی آن، انتظار می‌رود سریعا تصمیمی جدی برای کارتن خواب‌های شیراز اتخاذ و شرایط اجرایی شدن آن را مهیا کند.
گفتنی است، تا زمان تصمیم فوری شما در این مورد، جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز روبه‌روی ساختمان شورای شهر همانند سایر کارتن‌خواب‌ها در سرما خواهند خوابید.
امید به آن است هر چه سریعتر موجبات آسایش حداقلی کارتن خواب‌ها فراهم گردد چرا که کارتن خواب‌ها هم انسانند».
انتهای پیام

captcha