«جغد برفی»، روایتگر زوجی که به پایان رسیدند
کد خبر: 3780871
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

«جغد برفی»، روایتگر زوجی که به پایان رسیدند

گروه فرهنگی - رمان جغد برفی در شهرکتاب اصفهان و با حضور فاطمه مهر خان سالار رونمایی می‌شود.

«جغد برفی»، روایتگر زوجی که به پایان  رسیده‌اند

به گزارش ایکنا از اصفهان، کتاب داستانی «جغد برفی» نوشته فاطمه ‌مهر خان‌سالار به تازگی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب مجموعه‌ای از ۸ داستان به‌هم پیوسته با عناوین اثر آسانسور، شهراپیچ، دورهم‌نشینی‌های ما، تمام کردن یک رابطه، جغد برفی، سفر دریایی، بازگشت، طرفِ آفتابی خیابان را در بر می‌گیرد.
فاطمه مهر خوان سالار در این مجموعه که به رمانی اپیزودیک شبیه است، داستان زندگی مشترک زوجی را روایت می‌کند که فکر می‌کنند به پایان رابطه خود نزدیک‌ شده‌اند.
راوی داستان در این مجموعه با آوردن مثال‌هایی از سفرها و مکان‌هایی که با شریک زندگی خود، بهرام، سعی در نشان‌دادن پیش‌زمینه‌ای از روابط زناشویی و وضعیت فعلی روابط احساسی خود و همسرش دارد.
در قسمتی از این کتاب آورده شده است: کارمان شده بود گشتن میان شهرهای قدیمی، خیلی‌هاشان حالا اثری ازشان نیست یا اگر هست چنان دگرگون شده‌اند که دوباره ساختن‌شان تخیلی بیش از آن‌چه برای شهر خودمان لازم داشتیم می‌خواست.
نقاشی‌های بهزاد را هم برای همین وسط گذاشتیم. نقاشی‌هایش از باغ‌های هرات، عمارت‌های چندطبقه و مردم آن روزها... .
در میانه داستان «اثر آسانسور» می‌خوانیم:
دیگر آن حالت عاشقانه‌ای که دوران دانشگاه خیال می‌کردم هست، نیست. رابطه‌ مان جور دیگری شده. معقول‌تر نه، عمیق‌تر.
می‌دانم در آن تاریکی اعماقش، درونش، چه می‌گذرد، حالا گیریم دقیق نباشد. قرار هم نیست باشد.
ظریفی قضیه اینجاست که می‌شود به همین دقیق نبودن آن ناشناخته‌ای که در من و او هست تکیه کرد و به هم نزدیک شد. چیزی که در بوسه و آغوش آنقدر به دست نمی‌آید که در سکوت.
نویسنده در داستان‌های جغد برفی به بهره‌گیری از آیرونی اشیا فضایی به وجود آورده تا خواننده را هر چه بیشتر با درونیات خود آشنا سازد و موجبات هر چه بیشتر هم‌ذات ‌پنداری را فراهم آورد.
مجموعه داستان به‌ هم پیوسته جغد برفی نوشته فاطمه‌مهر خان‌سالار در ۱۱۲ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ به قیمت ۱۸۵۰۰ تومام به تازگی از سوی نشر مرکز منتشر شده است.
کتاب جغد برفی از جمله رمان های عامه پسندی است که مخاطبان زیادی را به خود جذب خواهد کرد.
در پشت جلد جغد برفی آمده است:
هرگز از دلتنگی نگفته‌ایم. از عشقی که بوده یا نبوده. از عادت. از وابستگی‌هامان که همیشه بوده. با این که پنهانش می‌کردیم و حالا داشت از رنگ ‌ورو می افتاد. شاید هم خیلی وقت پیش از میان رفته بود. از آن بار اول که من از گیت فرودگاه رد شدم و بهرام ماند که… .
فاطمه مهر خوان سالار چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ مهمان شهرکتاب اصفهان خواهد بود تا این بار در اصفهان از مجموعه داستان جغد برفی رونمایی کرده و با علاقه مندان به کتاب به گفت وگو نشیند.
انتهای پیام

captcha