علما در مقابل نفوذ گروه‌های افراطی ایستادگی کرده‌اند
کد خبر: 3794719
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

علما در مقابل نفوذ گروه‌های افراطی ایستادگی کرده‌اند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: علما بزرگترین مانع نفوذ گروه‌های افراطی و تکفیری به منطقه هستند، به طوری که همیشه در مقابل نفوذ این گرو‌ه‌ها ایستادگی و مقاومت کرده و آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صبح امروز در نشست شورای اداری، گفت: استان سیستان و بلوچستان موقعیت استراتژیک خاصی دارد؛ داشتن مرز طولانی با کشورهای همسایه هم یک تهدید و هم یک فرصت تلقی می‌شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: هم‌مرز بودن با کشورهایی که مشکلات و ناهنجاری‌هایی دارند، از یک سو و از سوی دیگر اختلافاتی که بین کشورهای اسلامی در خاورمیانه به‌وجود آمده است، همه موجب شده تا در این استان ناامنی‌هایی مشاهده شود.
وی افزود: بعضی از کشورها تلاش کرده‌اند که ناامنی را از طریق استان به کشور وارد کنند، اما بحمدالله مردم هوشمند منطقه، علمای شیعه و سنی و مسئولین ذیربط اجازه ندادند که منطقه دستخوش ناامنی قرار گرفته و بدخواهان به اهداف‌شان برسند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: علما بزرگترین مانع نفوذ گروه‌های افراطی و تکفیری در منطقه هستند، به طوری که همیشه در مقابل نفوذ این گرو‌ه‌ها ایستادگی و مقاومت کرده‌ و آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته‌اند.
وی امنیت را خواسته تمام اقشار جامعه دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، مسئولان، علمای شیعه و سنی و عموم مردم خواهان منطقه و کشوری امن هستند؛ ما نیز در راستای برقراری امنیت صادقانه و دلسوزانه تلاش می‌کنیم.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان عنوان کرد: ناامنی به ضرر همه است. در سایه امنیت است که ادارات، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، بازاریان، دامداران، کشاورزان و بخش‌های مختلف می‌توانند به فعالیت خودشان ادامه دهند، اما اگر ناامنی باشد تمام بخش‌های جامعه متضرر شده و ضربه می‌خورند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: متأسفانه بعضی از افراد که مسئولیتی هم ندارند گاهی اوقات سخنانی بر زبان می‌آورند که برای کشور هزینه‌ها و ضایعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد و به دست دشمنان مدرک می‌دهند؛ لذا همه باید به‌گونه‌ای سخن بگویند که به وحدت و امنیت کمک می‌کند و بهانه به دست دشمنان ندهند.

انتهای پیام

captcha