بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و نوین در مفاهیم قرآنی برای جامعه
کد خبر: 3795991
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و نوین در مفاهیم قرآنی برای جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود روش‌های خلاقانه و نوین را در ترویج قرآن و مفاهیم قرآنی به زندگی انسانها ضروری دانست و گفت: جایگاه قرآن کریم در رشد و تعالی انسان‌ها بسیار مهم، ضروری و تاثیرگذار است.

بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و نوین در مفاهیم قرآنی برای جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا مهدیان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود امروز 16 اسفند در نشست با مدیر موسسه دارالقرآن امام علی (ع) با بیان اینکه قرآن کریم کتابی کامل و جامع در تمام زمینه‌‌هاست اذعان کرد: تاثیرگذاری آن بر زندگی اجتماعی و فردی بر کسی پوشیده نیست که برای اثرگذاری بیشتر این کتاب آسمانی بر جامعه باید از روش‌ های نوین و خلاقانه بهره مند شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه تلفیق قرآن و هنر می‌تواند در اثرگذاری بیشتر بر افراد موثر باشد یاداور شد: برگزاری نمایشگاه‌های آثار تجسمی، مسابقات هنری، ورکشاپ های خوشنویسی، اجرای تئاتر، نمایشگاه های مد و لباس اسلامی و ... با موضوع قرآن و عترت از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان انجام داد.

به گفته وی؛ فعالیت در حوزه قرآن و عترت عزمی راسخ می‌خواهد که برای اثرگذاری بیشتر بر روی مخاطبان باید انجام برنامه‌ها و فعالیت‌ها با علاقه قلبی همراه باشد که بر این اساس با بررسی اثرات و معجزات قرآن کریم در شهرستان شاهرود می‌توان درحوزه چاپ کتاب تلاش کرد.

محمد تجری، مدیر موسسه دارالقرآن امام علی (ع) نیز در این نشست متذکر شد: همکاری و تعامل با انجمن قرآن و نهج البلاغه این شهرستان از برنامه‌های موسسه دارالقرآن امام علی (ع) است که نتیجه آن برگزاری برنامه‌هایی با کیفیت بالا و استقبال گسترده‌تر قرآن‌آموزان خواهد بود.

به گفته وی؛ فعالیت در حوزه قرآن و عترت حساسیت‌هایی دارد که باید فعالان این حوزه به آن توجه کنند و با دقت بیشتری برنامه‌های خود را برگزار کنند که وظیفه حفظ و نشر قرآن کریم از وظایف مهم فعالین حوزه قرآنی  است که در این راستا فعالیت در راه قرآن وعترت باید خالصانه و قلبی باشد تا بر روح و جان مخاطب اثر گذارد.

انتهای پیام

captcha