تقسیم استان سیستان و بلوچستان برای دولت و ملت هزینه دارد
کد خبر: 3798726
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

تقسیم استان سیستان و بلوچستان برای دولت و ملت هزینه دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: تقسیم استان هم برای مردم و هم برای دولت هزینه دارد؛ دولت به‌ جای ساخت استانداری‌ها و ادارات جدید، این بودجه را برای اشتغال هزینه کند، در صورت تقسیم استان دولت باید هزینه کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، امروز در جمع دانش‌آموختگان مکتب حضرت خدیجه‌ کبری(س) گفت: اخیراً برخی مسئولان صحبت از تقسیم استان کرده بودند، تأکید و توصیه ما این است که استان را دست نزنید، بلکه آن را به همین حالتی که هست بگذارید؛ منافع کل استان این را تقاضا می‌کند که استان تقسیم نشود.‌
وی تقسیم استان را به ضرر دولت و ملت دانست و افزود:‌ تقسیم استان هم برای مردم و هم برای دولت هزینه دارد؛ دولت به‌جای ساخت استانداری‌ها و ادارات جدید، این بودجه را برای اشتغال هزینه کند.‌ در صورت تقسیم استان دولت باید هزینه کند.
مولوی عبدالحمید تجزیه هر بخش از استان را باعث نقص استان دانست و بیان کرد:‌ اگر سیستان جدا شود استان ما ناقص می‌شود، و اگر چابهار را جدا کنید که الآن پیشانی استان ما محسوب می‌شود، استان ما ناقص می‌شود، اگر ایرانشهر و سراوان جدا شوند، یا خاش و زاهدان، یا سرباز و نیکشهر، هرجایی را که ما فرض کنیم احساس می‌کنیم استان ما ناقص می‌شود و مردم ضرر می‌کنند.
وی اظهار کرد:‌ بگذارید که این استان یک استان بزرگی در کشور باشد؛‌ استان ما با یک‌هزار کیلومتر مرز زمینی و 300 کیلومتر مرز آبی یک استان ویژه و استثنایی با ظرفیت‌های بالا در کشور است.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه خواستار به‌کارگیری مدیران قوی در استان شد و بیان کرد:‌ استان ما نیاز به مدیران قوی و توانمند دارد. استاندارانی که اینجا فرستاده می‌شوند باید در حد وزیر و مدیران کل در حد معاون وزیر باشند تا بتوانند استان را اداره کنند.
وی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجامی که در استان حاکم است، ادامه داد: تقسیم استان مشکلاتی دارد،‌ ما می‌بینیم و می‌شنویم که دشمنان هم وارد صحنه می‌شوند و مشکلات و گرفتاری‌هایی درست می‌کنند؛ لذا بهتر است که این وحدت و انسجامی که در استان ما ضرب‌المثل است، باقی بماند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار کرد: کسانی که به فکر تقسیم استان هستند، بهتر است به فکر اشتغال باشند. استان‌هایی که تقسیم ‌شده‌اند و بررسی‌هایی که صورت گرفته نشان می‌دهد که تغییرات چندانی صورت نگرفته و مردم آنجا پشیمان‌اند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۸:۳۹
0
0
بودجه بیشتر رابراساس پهناوری استان به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دهندتابیمارستان ساخته شود.
captcha