۲۸ اردیبهشت؛ آغاز شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ مهلت ثبت‌نام تمدید شد
کد خبر: 3810463
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

۲۸ اردیبهشت؛ آغاز شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ مهلت ثبت‌نام تمدید شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از تمدید مهلت ثبت‌نام برای شرکت در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان خبر داد.

28 اردیبهشت؛ آغاز شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان/ مهلت ثبت‌نام تمدید شد

علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از 28 اردیبهشت تا 3 خرداد‌ماه سال جاری، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان تا روز پنجشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه تمدید شده است.
وی افزود: تا روز جمعه 20 اردیبهشت‌ماه، 110 مشارکت‌کننده برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 150 مشارکت‌کننده برسد که سقف واگذاری غرفه در نمایشگاه امسال محسوب می‌شود و غرفه‌ها نیز بر اساس اولویت ثبت‌نام به مشارکت‌کنندگان واگذار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته، نمایشگاه قرآن و عترت به این صورت برگزار می‌شد که افراد فعال در حوزه‌های اقتصادی مرتبط با دین مثل عرضه‌کنندگان ملزومات چادر یا اقلام خوراکی در کنار مشارکت‌کنندگان فعال در حوزه دین و فعالیت‌های قرآنی مثل ناشران و مؤسسات قرآنی و فرهنگی به عرضه کالاهای خود می‌پرداختند که این رویه مورد اعتراض فعالان قرآنی و فرهنگی قرار داشت و آنها معتقد بودند باید به لحاظ جانمایی غرفه‌ها، میان فعالان این دو بخش تفاوت وجود داشته باشد.

برپایی نمایشگاه ضیافت
یارمحمدیان ادامه داد: در نهایت تصمیم بر این شد که این دو بخش از هم تفکیک شوند و نمایشگاه قرآن و عترت فقط به فعالان فرهنگی و قرآنی اختصاص یافته و غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد و فعالان اقتصادی در بخش دیگری با عنوان نمایشگاه ضیافت به عرضه کالاهای خود بپردازند که غرفه‌های این نمایشگاه بر مبنای قانونی سایر نمایشگاه‌ها یعنی پرداخت هزینه غرفه‌ها به مشارکت‌کنندگان واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته، 9000 متر مربع فضای فیزیکی به نمایشگاه قرآن و عترت اختصاص یافت و امسال 9500 متر مربع برای نمایشگاه پیش‌بینی شده که 7000 متر مربع مخصوص بخش فرهنگی و قرآنی و 2500 متر مربع ویژه بخش تجاری و اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین ویژگی نمایشگاه قرآن و عترت در سال جاری این است که مخاطبان با نمایشگاهی کاملاً تخصصی در حوزه قرآن و عترت مواجهند و فقط شاهد محصولات فرهنگی و قرآنی خواهند بود، ضمن اینکه همچون سال‌های گذشته برنامه‌های جنبی نظیر کتابت قرآن، رونمایی از آثار فاخر، نگارگری قرآنی و شب شعر در نمایشگاه امسال پیش‌بینی شده و قرار است محفل جزءخوانی قرآن نیز به برنامه‌های جنبی امسال اضافه شود.
انتهای پیام

captcha