گردآوری ۳۰۰ هزار سند دفاع مقدس در استان اصفهان
کد خبر: 3814457
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

گردآوری ۳۰۰ هزار سند دفاع مقدس در استان اصفهان

گروه فرهنگی ــ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰ هزار سند متعلق به دوران دفاع مقدس در استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

گردآوری 300 هزار سند دفاع مقدس در استان اصفهان

سردار مجتبی شیروانیان، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ قرآن و عترت است، رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس تکلیف خود را انجام داد‌ه‌اند، اما امروز جوانان و نوجوانان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارند که از فرهنگ غنی دفاع مقدس بهره ببرند.
وی افزود: هر کسی که وجدان و اعتقاد به خدا، قرآن و اهل‌ بیت(ع) داشته باشد، نباید اجازه دهد در بحث ترویج فرهنگ شهادت و دفاع مقدس که امنیت و اقتدار کشور را مدیون آن‌ هستیم، کم‌‌کاری و توهینی صورت بگیرد. باید همان گونه که شهدا با نگرش‌های مختلف به جبهه رفتند و شهید شدند، ما نیز از این موضوع عبرت بگیریم و به رغم اختلاف‌نظرهایی که با هم داریم، به حرمت شهدا بی‌احترامی نکنیم.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به احداث موره دفاع مقدس در استان اصفهان، بیان کرد: موزه دفاع مقدس در سه فاز احداث می‌شود که فاز اول آن با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تکمیل استف اما پشتیبانی و حمایت‌های لازم از احداث موزه دفاع مقدس انجام نشده است، در حالی که مردم اصفهان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، نقش پر رنگی داشته‌اند و به همین دلیل حق استان اصفهان این بود که موزه دفاع مقدس در دهه هفتاد به بهره‌برداری برسد، اما متاسفانه در این زمینه کم لطفی شده است.
شیروانیان ادامه داد: موزه دفاع مقدس مجموعه‌ای است که با راه‌اندازی آن می‌توان به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه کمک کرد. شهدای مدافع حرم، کسانی هستند که عمده آن‌ها از لحاظ وضعیت سنی، انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، اما با استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت و الگویی که از سیره شهدا گرفتند، در فراتر از مرزهای جغرافیایی، از اسلام، قرآن و اهل‌ بیت(ع) دفاع کردند.
وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فعالیت‌های تخصصی و ستادی مدونی را برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال می‌کند که یک نمونه بارز آن جمع‌آوری خاطرات شهدا و رزمندگان و نشرکتاب‌های ادبیات و تاریخ دفاع مقدس است. اکنون بیش از 300 هزار سند متعلق به دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اضافه شدن دو واحد درسی با عنوان «آشنایی با دفاع مقدس» به سرفصل رشته‌های مختلف دانشگاه‌های سراسر کشور، باعث آشنایی دانشجویان با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس شده است.
انتهای پیام

captcha