بازار تاریخی اصفهان ثبت جهانی می‌شود
کد خبر: 3821756
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

بازار تاریخی اصفهان ثبت جهانی می‌شود

گروه اجتماعی - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از برنامه‌ریزی جهت ثبت جهانی بازار تاریخی میدان امام(ره) (نقش جهان) به عنوان بازار جهانی صنایع دستی و همچنین برنامه‌ریزی جهت انتخاب شهرهای کاشان و شهرضا به عنوان شهرهای جهانی سرامیک و سفال خبر داد.

بازار تاریخی اصفهان ثبت جهانی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ ظهر امروز 1 تیرماه، ظهر امروز «غادا هیجاوی»، رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه، شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با فریدون الهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان دیدار کرد.
غادا هیجاوی در این دیدار با ایراد سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در اصفهان به عنوان شهری که شهروند افتخاری آن است تاکید کرد: از زمانی که اصفهان به عنوان شهر جامع و جهانی صنایع دستی انتخاب شده شاهد رونق خوبی در حوزه تولید و عرضه صنایع دستی می‌باشیم.
وی افزود: با عنایت به بازدیدم از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان و همچنین کارگاه‌های صنایع دستی به این نتیجه رسیدم که آموزش‌های به روز و متناسب با نیازهای جهانی می‌تواند جهشی فوق‌العاده در تولید و عرضه صنایع دستی اصفهان ایجاد کند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در این نشست با تشکر از حضور خانم هیجاوی در اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان دومین شهر جامع صنایع دستی در کل جهان انتخاب شده و برخی شهرها و روستاهای استان نیز در حوزه تولیدات صنایع دستی به ثبت ملی رسیده‌اند، در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی‌های مناسب و همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان میراث فرهنگی کشور و شورای جهانی صنایع دستی، بازار تاریخی پیرامون میدان امام(ره) اصفهان را به عنوان بازار جهانی صنایع دستی به ثبت برسانیم.
وی تصریح کرد: در طی برنامه ریزی‌های به عمل آمده در حال تهیه مقدمات لازم جهت ثبت جهانی شهر کاشان به عنوان شهر جهانی سرامیک و شهرضا به عنوان شهر جهانی سفال می‌باشیم.
انتهای پیام

captcha