دغدغه شهید بهشتی نقش‌آفرینی همه‌جانبه مردم بود
کد خبر: 3822634
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

دغدغه شهید بهشتی نقش‌آفرینی همه‌جانبه مردم بود

گروه سیاست و اقتصاد – مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شهید بهشتی معتقد بود نظام و حکومت باید بر مبنای حضور همه‌جانبه مردم و براساس اعتقادات دینی باشد تا دین و مردم در کنار هم کامل و جامع شود و در مباحث دینی بر محوریت مرجعیت در کنار هم حرکت کنند.

دغدغه شهید بهشتی نقش‌آفرینی همه جانبه مردم بود

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، عضو هیئت مدیره دارالقرآن کریم استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره سیره و زندگی شهید بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی در اخلاق، منش، علم و عبادت و در فکر و اندیشه به عنوان یک انسان جامع و کامل، الگو گرفته از زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بود.
وی افزود: شهید بهشتی در سال‌۱۳۲۲ به حوزه علمیه قم رفتند. وی از جمله کسانی بود که درس اخلاق و فلسفه امام(ره) و علامه طباطبایی را دنبال می‌کرد و در زمره اصحاب و شاگردان امام(ره)، علامه طباطبایی، آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله محقق داماد بود. شهید بهشتی، مدرسه دین و دانش را تأسیس کرد که هدفشان این بود که دانش‌آموزان دبیرستانی بتواند با طلاب حوزه قم ارتباط برقرار کنند.
عضو هیئت مدیره دارالقرآن کریم استان اصفهان بیان کرد: شهید بهشتی در جریان ملی شدن نفت، در زمره افراد مبارز بود و در جلسه‌ای که در همین باره در اصفهان برگزار شد شهید بهشتی سخنران بود.
اژه‌ای تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بود نظام و حکومت باید بر مبنای حضور همه‌جانبه مردم و براساس اعتقادات دینی باشد تا دین و مردم در کنار هم کامل و جامع شود و در مباحث دینی بر محوریت مرجعیت در کنار هم حرکت کنند. وی در قم مجله‌ای با نام «مکتبی تشیع» را راه‌اندازی کرد. وی می‌خواست جامعه به سمت یک جامعه اسلامی پیش برود.
عضو هیئت مدیره دارالقرآن کریم استان اصفهان گفت: دکتر بهشتی در نهضت ۱۵خراد در زمره افراد ممتاز و فعال اقداماتی را انجام داد، در جمعیت مؤتلفه حضور داشت، سپس برای تبلیغ اسلام به مدت پنج سال به آلمان سفر کرد و مرکز اسلامی هامبورگ و تشکل‌های دانشجویان را تأسیس کرد و مبارزات خود را در خارج از کشور ادامه داد.
اژه‌ای ادامه داد: وی پس از بازگشت به ایران، به فعالیت‌های مبارزاتی خود ادامه ‌داد، وی به استخدام آموزش و پرورش شدند و در تدوین کتب درسی دوره دوم دبیرستان مشارکت داشتند. وی از این فرصت استفاده کرده و افکار امام(ره) را در قالب کتاب‌های درسی در دبیرستان‌ها منتشر کردند که این موضوع تا حدودی زمینه‌ساز اساس فکری انقلاب شد.
وی اضافه کرد: بعد از انقلاب وی یکی از افراد موثر در تأسیس مجلس خبرگان و تصویب قانون اساسی بودند، قانون اساسی که بیانگر حضور مردم در همه صحنه‌های تصمیم‌گیری است. قانون اساسی به گونه‌ای تدوین شده که توطئه، کودتاها و نقشه‌های تبلیغاتی خارجی را نقش بر آب می‌کند و یکی از علت‌های استمرار نظام جمهوری اسلامی، وجود قانون اساسی مستحکم و وجود رهبری این انقلاب است. در 40 سال اخیر، نزدیک به چهل انتخابات در کشور اجرا شده و این نشان می‌دهد که مردم‌سالاری در بعد سیاسی آن عملاً اجرا شده است.
انتهای پیام

captcha