اصفهان؛ پیشگام در طرح حفظ ملی قرآن
کد خبر: 3824545
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

اصفهان؛ پیشگام در طرح حفظ ملی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این استان در هشت سال دفاع مقدس، 6 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌داد، ولی بیش از 10 درصد شهدا به این استان تعلق دارد. امروز نیز این استان در عرصه حفظ ملی قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی، پیشگام است.

استان اصفهان در حفظ ملی قرآن پیشگام است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام صادقی، مدیرکل اوقاف استان اصفهان شب گذشته، 13 تیر در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که «قرآنی که بر پیامبر(ص) نازل شد، عزتی است که هوادارانش شکست نمی‌خورند». همچنین پیامبر اکرم(ص) فرمودند که «از ما نیست کسی که با انس با قرآن خود را بی نیاز واقعی نداند».
وی با بیان اینکه هدف این مسابقات تشویق و ترغیب متسابقان برای سبقت‌گیری در زمینه فعالیت‌های قرآنی است، افزود: 277 نفر خانم و 265نفر آقا در این دوره از مسابقات شرکت کردند. شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در 8 رشته از جمله از قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء حفظ 10 جزء ، ترتیل، مفاهیم و اذان به رقابت پرداختند که البته رشته اذان تنها مختص آقایان بود.12 نفر داور خانم و 14 نفر آقا، این مسابقات را داوری کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان در زمان هشت سال دفاع مقدس، 6 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌داد، ولی بیش از 10 درصد شهدا به این استان تعلق دارد. امروز نیز استان اصفهان در عرصه حفظ ملی قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی، پیشگام است.
صادقی خاطرنشان کرد: استان اصفهان، مهرماه سال جاری میزبان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است، انتظار داریم بتوانیم دینِ‌ مان را نسبت به قرآن، متسابقین، قرآن‌ ‌پژوهان، حافظان و قاریان ادا کنیم و میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات باشیم.
انتهای پیام

captcha