سازمان اوقاف به دنبال ثبت فعالیت‌های قرآنی به‌نام خود نیست
کد خبر: 3824552
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

سازمان اوقاف به دنبال ثبت فعالیت‌های قرآنی به‌نام خود نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه سازمان اوقاف در ترویج فرهنگ قرآن کریم نقش ایفا می‌کند، گفت: این سازمان به دنبال ثبت فعالیت‌های قرآنی به نام خود نیست.

سازمان اوقاف به دنبال ثبت فعالیت‌های قرآنی  به نام خود نیست

حجت‌الاسلام علی مقنی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل دو دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کربم در نجف‌آباد اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: سازمان اوقاف در ترویج فرهنگ قرآن کریم نقش ایفا می‌کند و با توجه به منابع پایدار، نه تنها از فعالیت‌های آن کم نشده، بلکه افزایش پیدا کرده است. اکنون ستاد راهبری حفظ قرآن کریم درکشور به سازمان اوقاف واگذار شده است.
وی با بیان اینکه کارشناسی‌ترین و قوی‌ترین مجموعه‌ایی که در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کند، سازمان اوقاف است، افزود: فعالیت دیگر سازمان اوقاف، بحث موقوفات قرآنی است، سازمان اوقاف مجموعه وقف و نذر قرآنی را با نام سامانه گندم دنبال می‌کند که انشاءالله درحدود یک یا دو ماه آینده، این سامانه رونمایی می‌شود.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بنیاد مسابقات قرآن کریم با هدف توسعه و تخصصی شدن مسابقات تشکیل شده است. اکنون در زمینه مسابقات قرآن، توسعه و ارتقا خوبی را شاهد هستیم. سازمان اوقاف قصد ثبت فعالیت‌های قرآنی را به نام خود ندارد.
مقنی خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات برگزاری مسابقات قرآنی، تقویت بنیه قرآنی کشور است که حافظان و قاریان برجسته‌ای را تربیت کرده و اگر این مسابقات نبود، ما تا این اندازه توسعه و گسترش را شاهد نبودیم . البته مسابقات اشکالات و ایراد‌هایی نیز در پی دارد که باید برطرف شود. مسابقات جمهوری اسلامی ایران که اوقاف آن را برگزار می‌کند، مسابقات قهرمانی شده است.
وی در رابطه با تقویت فضای عمومی مسابقات گفت: یک‌سری از رشته‌ها باید به رشته‌های مسابقات قرآن اضافه شود تا عموم مردم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از 6 مهرماه در استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: استان اصفهان توانایی و ظرفیت انجام برگزاری این دوره از مسابقات را دارد. تقسیم وظایفی نیز بین اداره کل اوقاف استان اصفهان و ستاد بنیاد مسابقات انجام شده که براساس آن بنیاد مسابقات قرآن به عنوان مدیر این مجموعه، بخش کارگردانی و فنی مسابقات را به عهده دارد و مسائل اجرایی و میزبانی آن بر عهده اداره کل اوقاف این استان است.
انتهای پیام
_ 

captcha