قرآن کتاب خودنمایی و کسب رتبه نیست
کد خبر: 3824984
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

قرآن کتاب خودنمایی و کسب رتبه نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل سازمان تبلیغات استان اصفهان با بیان اینکه ساحت قدسی قرآن کریم مقدس و هدایت‌گر است و به اهل تقوا اختصاص دارد، افزود: قرآن را نباید برای خودنمایی، جلوه‌گری و کسب رتبه نزد دیگران خواند.

قرآن را نباید برای کسب رتبه نزد دیگران خواند

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل سازمان تبلیغات استان اصفهان، عصر روز گذشته، 15 تیرماه در مراسم اختتامیه دوره‌های تربیت مربی قرآن کودک، اظهار کرد: مقام معظم رهبری محصول تلاش چهل‌ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای ما نشان داده‌اند. کشور و ملتی مستقل، آزاد، مقتدر با عزت، متدین، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌های گران‌بها، دارای منطق قوی در مسائل جهانی، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی و بسی ویژگی‌‌های افتخار آمیز دیگر همگی محصول انقلاب هستند.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده مکتب اسلام ناب در تلاش هستند که واقعیت‌های جامعه را محو و از میان ببرند، آن‌ها تلاش می‌کنند که ویژگی‌های مثبت خودمان را نتوانیم مشاهده و مناظره کنیم، بلکه می‌خواهند تنها تمرکزمان بر روی گرفتاری‌ها و مشکلات‌مان باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان اصفهان بیان کرد: وجود ویژگی‌های مثبت و داشته‌های معنوی و مادی انقلاب به برکت مجاهدت بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و اقشار مختلف مردم است. در واقع ما همه پیشرفت‌ها را مدیون شهدا، امام(ره) و مقام معظم رهبری هستیم.

اروجی در مورد قرآن و فضایل آن افزود: قرآن و اهل بیت(ع) اسباب سعادت فرد و جامعه در دنیا و آخرت است. هر آنچه که موجب سعادت دنیا و آخرت بشر می‌شود در تعالیم قرآن و اهل‌بیت(ع) وجود دارد. عدم برخورداری ما از فضایل و آثار قرآن به خود ما برمی‌گردد. پیامبر(ص) فرمودند:اصحاب قرآن، شریف‌ترین انسان‌های روی زمین هستند.

وی گفت: ساحت قدسی قرآن کریم مقدس و هدایت‌گر است و به اهل تقوا اختصاص دارد. برای خودنمایی، جلوه‌گری و کسب رتبه نزد دیگران نباید قرآن خواند، اگر این چنین باشد و فرد نیت غیرالهی داشته باشد، قرآن کریم او را به زمین می‌زند و آبرویش را می‌برد. کسی که شخصیتش ذوب در آیات قرآن کریم باشد، زندگی او قرآنی و به معنای کلمه حقیقی الگو و نمونه می‌شود.
انتهای پیام

captcha