۲۹ تیرماه؛ اعزام نخستین گروه زائران کرمانی به مراسم حج
کد خبر: 3825077
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

۲۹ تیرماه؛ اعزام نخستین گروه زائران کرمانی به مراسم حج

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: نخستین گروه زائران ایرانی دوشنبه، ۱۷ تیرماه برای حضور در مراسم حج اعزام خواهند شد که در این راستا نخستین گروه زائران کرمانی نیز ۲۹ تیرماه سال جاری اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان امروز یکشنبه، 16 تیرماه در دیدار کارگزاران حج استان کرمان با استاندار گفت: شعار حج امسال «حج، خودسازی، تمدن اسلامی» انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه طول سفر زائران استان کرمان 41 تا 43 روز خواهد بود، افزود: پیشنهاد شده زائران بخشی از مراسم ولیمه خود را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص بدهند که استقبال خوبی نیز از این پشنهاد انجام شده و در خرید سوغات با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از کالای ایرانی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تفاهم کردیم که تعدادی از فروشگاه‌های استان کرمان با تخفیف ویژه به زائران کالا ارائه دهند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: نخستین گروه اعزامی به عربستان ویزاهای آن‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر شده و همکاران ستادی ما 13 تیرماه به عربستان اعزام شده که مقدمات کار را آماده کنند و خوشبختانه مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.
وی افزود: نخستین گروه زائران ایرانی دوشنبه، 17 تیرماه برای حضور در مراسم حج اعزام خواهند شد که در این راستا نخستین گروه زائران کرمانی نیز 29 تیرماه سال جاری اعزام می‌شوند و رفت زائران تا سوم مرداد ادامه دارد و برگشت از تاریخ 9 تا 14 شهریورماه خواهد بود.
عرب‌نژاد با اعلام این خبر که بیش از 86 هزار زائر از جمهوری اسلامی امسال به حج اعزام می‌شوند که 3 هزار و 420 زائر از استان کرمان است و 127 نفر عوامل اجرایی حج استان کرمان هستند، تصریح کرد: وقوف زائران در مدینه کم است و پروازهای امسال به عربستان صرفاً با هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در پایان با بیان اینکه برای اعزام عتبات عالیات نیز هر هفته یک پرواز از کرمان انجام می‌شود و چهار گروه زمینی نیز هر هفته اعزام می‌شوند، افزود: از نیمه دوم مردادماه ثبت‌نام زائران اربعین انجام خواهد شد که با توجه به صدور ویزا رایگان، پیش‌بینی افزایش زائران را داریم.
انتهای پیام

captcha