کلاس‌های قرآنی در مناطق روستایی خمینی‌شهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3825203
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

کلاس‌های قرآنی در مناطق روستایی خمینی‌شهر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر از برگزاری کلاس‌های قرآنی و دوره‌های تربیت مربی قرآن در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

کلاس‌های قرآنی در مناطق روستایی خمینی‌شهر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان، مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه انجام فعالیت‌های قرآنی در روستاها و ایجاد 110 خانه قرآنی یکی از مهم‌ترین اهداف موسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) است، مصمم شدیم کلاس‌های قرآنی را در روستاهای شهرستان راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: سعی مدیران مجموعه بر این است که بی‌سوادی قرآنی تا جایی که در توان و قدرت مراکز قرآنی است، در سطح شهرستان ریشه‌کن شود و برای تحقق این امر تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم.
مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: روستای تیرانچی یکی از دو روستای شهرستان خمینی‌شهر است که در زمینه‌های قرآنی فعالیت چندانی نداشته و اهالی روستا با کمبود امکانات مواجه هستند. عمده فعالیت قرآنی این روستا، برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن در شب‌های ماه مبارک رمضان با حضور اهالی روستا در خانه قرآنی حضرت علی اصغر(ع) است.
حجت‌الاسلام قربانیان با اشاره به اینکه متولیان امور قرآنی موظف به فرهنگ‌سازی دینی و اسلامی در تمام نقاط کشور هستند، گفت: با همت مدیران مجموعه و پیگیری‌های مسئول خانه قرآنی روستا و استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها از مباحث قرآن و عترت موفق به برگزاری چهار کلاس قرآن در زمینه‌های روخوانی و حفظ شدیم.
وی بیان کرد: تمامی قرآن‌آموزان روستا از امکانات مجموعه در زمینه‌های آموزشی، ورزشی، فرهنگی، سالن بازی و اردوهای تفریحی و زیارتی برخوردار هستند و تفاوتی با قرآن‌آموزان داخل مجموعه ندارند.
مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر از برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن در مناطق محروم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه تمام اقدامات مورد نظر را انجام می‌دهیم تا هر منطقه محرومی از چند مربی قرآن برای آموزش به اهالی آن منطقه برخوردار شود.
انتهای پیام

captcha