برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3825260
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دهه کرامت و روز پنجم ذی‌القعده در تقویم کشور روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نام‌گذاری شده است و این نامگذاری فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا(ص) است، گفت: در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی، مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 16 تیرماه در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه‌های «روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه»، اظهار کرد: روز پنجم ذی‌القعده؛ روز تجلیل و گرامیداشت امامزادگان نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه حضور امامزادگان در ایران به خاطر ظلم بنی‌امیه و بنی‌عباس بوده و مردم ایران نیز همواره برای این امامزادگان واجب‌التعظیم ایجاد امنیت می‌‌کردند، افزود: حضور امام رضا(ع) و دعوت ایشان از نوادگان‌شان که به ایران بیایند بی‌تأثیر نبوده است، لذا امروز امامزادگان مهم‌ترین مرکز تبلیغی و ترویجی اسلام به حساب می‌آیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مهم‌ترین مرکز مقابله با تفکر انحرافی فرقه وهابیت امامزادگان هستند و اکنون امامزادگان مرکز مقابله با جنگ نرم دشمن به حساب می‌آید.

بخشی‌پور امامزادگان خراسان‌جنوبی را 96 بقعه متبرکه برشمرد و گفت: از این تعداد 24 بقعه مجری طرح کرامت هستند و در هشت بقعه استان نیز از کاروان خدام رضوی استقبال خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: دهه کرامت و روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم کشور «روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» نام‌گذاری شده است، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا(ص) است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای ارائه خدمات عام‌المنفعه به مردم و معرفی بقاع متبرکه است، افزود: شعار محوری دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» انتخاب شده است که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در این راستا برنامه‌هایی را در طول دهه کرامت در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اجرا می‌کند.

وی درخصوص فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان، بیان کرد: به منظور رفاه حال زائران و مسافران، فعالیت‌های عمرانی در بقاع و امامزادگان استان در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و این اداره‌کل خود را موظف می‌داند که با کمک خیران و مردم نسبت به رشد و اعتلای فضای امامزادگان و بقاع متبرکه استان از نظر عمرانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، تلاش کند.

فعالیت 749 زائرسرا در خراسان‌جنوبی 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تعداد زائرسراهای استان را 749 زائرسرا برشمرد و گفت: این تعداد شامل سوئیت، آلاچیق یذیرایی مسافران و زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان است.

بخشی‌پور درخصوص برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: همایش محوری استان در امامزاده علی شهرستان طبس در روز پنجشنبه، 20 تیرماه با حضور ائمه‌جمعه شهرستان‌های طبس و بشرویه، روسای ادارات اجرایی اوقاف و هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقه فرهنگی بین شرکت‌کنندگان با موضوع عفاف و حجاب، دیوارنویسی دیوارهای اطراف امامزادگان با موضوع عفاف و حجاب در شهرستان فردوس و همایش پیاده‌روی خانوادگی در امامزادگان قاسم‌آباد با همکاری کاروان پیاده عاشقان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در شهرستان سرایان را از برنامه‌های روز جمعه، 21 تیرماه عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: سرکشی از خانه مهر(فرزندان یتیم) و اهدای بسته‌های تبرک در شهرستان فردوس و برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در امامزاده زیدبن موسی(ع) قاین و تجلیل از خادمین افتخاری بقاع شاخص و آیین غباروبی و افتتاحیه زائرسراها در آستان مقدس امامزاد سیدناالحسین در شهرستان نهبندان از برنامه‌های دهه کرامت در روز شنبه، 22 تیرماه است.

بخشی‌پور از برگزاری شب میلاد امام رضا(ع) در شهرستان بیرجند خبر داد و یادآور شد: این جشن در سایر شهرستان‌ها در بقاع شاخص آن‌ها برگزار خواهد شد، همچنین تاکنون خدام حرم امام رضا(ع) در برنامه‌های فرهنگی- مذهبی سایر شهرستان حضور یافته و بسته‌های تبرک را توزیع کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha