همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ‌در کرج برگزار می‌شود
کد خبر: 3825478
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
با محوریت امامزاده حسن(ع)؛

همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ‌در کرج برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف البرز از برگزاری همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در این استان خبر داد و گفت: این همایش به صورت محوری در امامزاده حسن(ع) کرج برگزار می‌شود.

همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با محوریت امامزاده حسن(ع) در کرج برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حائز اهمیت در سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور تبدیل شدن امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی است.

وی افزود: در همین راستا فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در سال‌های اخیر در این مکان‌ها برگزار شده است که خروجی خوبی نیز داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز همچنین از دیگر اولویت‌های این سازمان را گسترش فرهنگ انفاق و وقف در کشور دانست و گفت: وقف به عنوان صدقه جاریه است و برنامه‌های مختلفی در راستای گسترش این فرهنگ در جامعه اجرا شده است.

دشتکی در ادامه با گرامیداشت ایام دهه کرامت، تصریح کرد: دهه کرامت و روز پنجم ذیقعده که در تقویم رسمی کشور به «روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خداست که باید قدر آن را دانسته و از آن بیشترین بهره‌برداری ممکن صورت پذیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز بیان کرد: برگزاری باشکوه یک همایش ویژه بزرگداشت امامزادگان در سطح استان و برگزاری مراسم مشابه در هر شهرستان، راه‌اندازی غرفه عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی غرفه پاسخگویی به سؤالات و شبهات مطرح در مورد امامزادگان و بقاع متبرکه و وقف، توزیع بروشور و ویژه نامه معرفی امامزادگان شهرستان مخصوصا امامزادگان شاخص و تجلیل از هیئت امنا، خادمان و خیران بقعه‌ساز، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌هایی است که در روز تجلیل از امامزادگان اجرا می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه همایش بزرگداشت امامزادگان در البرز همزمان با سراسر کشور ساعت 18 به صورت محوری در امامزاده حسن(ع) کرج و با سخنرانی معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف کشور برگزار می‌شود، گفت: همچنین در امامزاده یحیی(ع) دوزعنبر ساوجبلاغ، هارون(ع) دهستان جوستان طالقان، زید و رحمان (ع) اشتهارد و فرهنگسرای نظرآباد نیز مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha