بیانیه گام دوم انقلاب مانع رانت‌خواری‌ و آقازاده‌پروری‌ می‌شود
کد خبر: 3825774
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

بیانیه گام دوم انقلاب مانع رانت‌خواری‌ و آقازاده‌پروری‌ می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند اعتماد مردم را جلب کرده و آنها را نسبت به نظام و انقلاب امیدوارتر کند و از طرف دیگر، مانع رانت‌خواری‌ها، آقازاده‌پروری‌ها و امثال این مسائل شود.

بیانیه گام دوم انقلاب، اعتماد مردم به نظام را قوت می‌بخشد

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مانع بر سر راه این بیانیه، بوروکراسی اداری موجود در کشور است و متأسفانه بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران و حتی فعالان از این مسئله سرچشمه می‌گیرد. هر کدام از موارد را که بررسی کنیم، می‌بینیم گرفتار نوعی بوروکراسی سخت‌گیرانه هستیم و برخوردهایی انجام می‌شود که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست. اگر ما در بسیاری از مسائل به پیشرفت لازم نرسیده‌ایم، علت آن به همین قوانین و بخشنامه‌های دست‌وپاگیر برمی‌گردد.

وی افزود: یکی از دلایل نابسامانی نرخ ارز و به تبع آن، تورم کمرشکنی که گریبان مردم را گرفته، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دست‌وپاگیری است که مسئولین بانک مرکزی صادر کرده‌اند. بیانیه گام دوم انقلاب در پیشرفت و استحکام نظام بسیار مؤثر است و برای تحقق آن باید برخی از رفتارها را کنار بگذاریم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود تحریم‌ها، بسیاری از دلسوزان نظام و عاشقان کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی اعلام آمادگی کردند، ولی متأسفانه به دلیل همین سخت‌گیری‌ها و بوروکراسی‌های اداری که در کشور وجود دارد، از برنامه پیشنهادی خود منصرف شدند. در بعضی از کشورها اگر فردی بخواهد برای انجام کاری موافقت اصولی مسئولان ذیربط را کسب کند، در یک نیمروز، تمام کار‌هایش انجام می‌شود، ولی در کشور ما این کار بعضاً چند ماه و شاید چند سال طول می‌کشد. با این وضعیت قطعاً نمی‌توانیم به آن اهداف بلندی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده‌اند، دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی بیان کرد: در عرصه داخلی، رفتار بعضی از مسئولان باعث بی‌اعتمادی مردم به آنها شده است و اگر ما نتوانسته‌ایم در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب، چشم‌انداز بیست ساله و مسائل مربوط به انقلاب فرهنگی و شبیخون فرهنگی، به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم، ناشی از این است که مردم از بعضی از رفتارهای مسئولان دل نگران هستند.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند اعتماد مردم را جلب کرده و آنها را نسبت به نظام و انقلاب امیدوارتر کند و از طرف دیگر، مانع رانت‌خواری‌ها، آقازاده‌پروری‌ها و امثال این مسائل شود. علاوه بر این، هر چند کشور ما جایگاه بسیار رفیع و ارزشمندی در سطح بین‌المللی دارد، ولی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند این جایگاه را مستحکم‌تر کند.
انتهای پیام

captcha