تولید علم و ایجاد اشتغال در دستور کار جهاد دانشگاهی است
کد خبر: 3826185
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

تولید علم و ایجاد اشتغال در دستور کار جهاد دانشگاهی است

گروه اجتماعی - رییس جهاد دانشگاهی گفت: تولید علم برای حل مشکلات در دستور کار اصلی جهاد دانشگاهی قرار دارد و سعی می‌کنیم علم را به فناوری بدل کرده و سپس ایجاد اشتغال و ثروت کنیم.

تولید علم و ایجاد اشتغال در دستور کار جهاد دانشگاهی است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، حمیدرضا طیبی ظهر امروز چهارشنبه 19 تیرماه، در دیدار با استاندار اصفهان، اظهار کرد: توسعه پژوهش، آموزش و فرهنگ، پیشرفت کشور را رقم ‌می‌زند و جهاد دانشگاهی در این زمینه‌ها فعال شد و فعالیت خود را طی سالیان گذشته گسترش داد.
وی افزود: واحدهای اصلی جهاد دانشگاهی کشور وابستگی بودجه‌ای به دولت و استان‌ها ندارد این در حالی است که آنها خدمات متنوعی را از قبیل علمی، پژوهشی و آموزشی ارائه می‌دهند.
رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به مسایل به صورت کاربردی ورود می‌کند و کاربردی بودن را در راس امور خود قرار می‌دهد و به همین منظور ۱۳۲ گروه پژوهشی در جهاد دانشگاهی وجود دارد که فعالیت‌ها را به صورت کاربردی پیش ببرند.
طیبی تصریح کرد: تولید علم برای حل مشکلات در دستور کار اصلی جهاد دانشگاهی قرار دارد و سعی می‌کنیم علم را به فناوری بدل کرده و سپس ایجاد اشتغال و ثروت کنیم. در اکثر پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی نظیر مترو، حفر چاه نفت، نمک زدایی از نفت و ... نیز فناوری‌ها با استفاده از سیستم کاربردی شده است.
وی ادامه داد: نگاه جهاد دانشگاهی به موضوعات مسئله محور و کاربرد محور بوده و است و امروز نیز به حوزه فناوری ورود کرده و تقویت این زمینه را دنبال می‌کند.
رییس جهاد دانشگاهی خطاب به استاندار اصفهان گفت: مرکز غذایی، دارویی و شیمیایی با عنوان شهید مدرس در این استان قرار دارد که علاقمند بوده و هستیم که راه‌اندازی آن را هرچه سریعتر ببینیم؛ این در حالی است که از سال 1386 تاکنون این موضوع دچار چالش‌های جدی شده است.
انتهای پیام

captcha