تکریم اصحاب رسانه، تکریم ارزش‌های اخلاقی است
کد خبر: 3826324
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

تکریم اصحاب رسانه، تکریم ارزش‌های اخلاقی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تکریم خبرنگاران و رسانه‌ها در واقع تکریم ارزش‌های اخلاقی است. احترام به رسانه و خبرنگار نه تنها احترام به ارزش‌های انسانی است بلکه عمل به آموزه‌های کریمانه امام رضا(ع) و احترام به جریان شفاف اطلاع‌رسانی است.

تکریم اصحاب رسانه تکریم ارزش های اخلاقی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز، 20 تیرماه در نشست خبری با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در پی توهین معاون فرهنگی شهرداری مشهد به خبرنگاران در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، بیان کرد: خبرنگاران رسانه‌ها در سه رویداد مهم استان، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره فیلم فجر و نمایشگاه کتاب همراه و همیار جریان فرهنگی استان و کشور بودند.

وی افزود: از آنجا که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، فعالیت‌هایی که اصحاب رسانه در انتقال مطالبات، ترسیم چشم‌انداز آینده ایران اسلامی و آسیب‌شناسی نسبت به گذشته و ارائه راه حل‌های هم‌افزا، براساس خرد جمعی نسبت به آینده دارند، تأثیرات بین‌المللی و ملی داشته و دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نقش رسانه‌ها نقش تعالی فرهنگی است. در جوار مضجع امام کریم(ع) و بیش از هر زمان دیگری نیازمند به کرامت هستیم. تکریم خبرنگاران و رسانه‌ها در واقع تکریم ارزش‌های اخلاقی است. احترام به رسانه و خبرنگار نه تنها احترام به ارزش‌های انسانی است، بلکه عمل به آموزه‌های کریمانه امام رضا(ع) و احترام به جریان شفاف اطلاع‌رسانی است.

مروارید ابراز کرد: رسانه‌ها گام چهارم دموکراسی هستند و علاوه بر اینکه شفافیت و انتقال رویدادهای واقع‌‎بینانه رویدادهای فرهنگی و هنری استان را دارند، یک خرد جمعی و تعهد را در فضای عمومی جامعه ایجاد می‌کنند، بنابراین بی‌احترامی به خبرنگار بی‌احترامی به خرد جمعی است.
وی اظهار کرد: آنچه از بزرگان دینی فراگرفتیم، در میراث فرهنگی و هنری استان است و از زیارت هر روزه از امام کریم آموخته‌ایم توجه به کرامت انسانی، همدلی و ارزش‌های الهی است. امام رضا(ع) امام کریم و امام گفتگو بودند که این دو آموزه از آموزه‌های حیات بخش فرهنگ شیعی محسوب می‌شود که بر دوش جامعه کنونی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: گفتگو بدون کرامت‌بخشی ارزشی ندارد. اگر ما از گفت‌وگو، از شهر گفت‌وگو و از امام گفت‌وگو سخن می‌گوییم اولین قدم رعایت ارزش‌های انسانی و کرامت ذاتی انسان است.
انتهای پیام

captcha