نظریه‌پردازی و مطالعه عمیق لازمه حفظ و گسترش انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3826730
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

نظریه‌پردازی و مطالعه عمیق لازمه حفظ و گسترش انقلاب اسلامی است

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت:5فلق مطالعه عمیق، مقاله نویسی و نظریه پردازی برای حفظ انقلاب لازم و ضروری است.

نظریه‌پردازی و مطالعه عمیق لازمه حفظ و گسترش انقلاب اسلامی استبه گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در آیین افتتاحیه دوره آموزشی حیات طیبه ویژه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگا‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: در طول 400 سال گذشته شاهد ظهور اندیشه‌هایی هستیم که مدعی بودند پس از آن‌ها اندیشه‌ای متولد نخواهد کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه دو قرن اخیر بیشترین تلفات انسانی را بر جا گذاشته است تصریح کرد: دنیا خشنی ایجاد شده است و اندیشه‌های دنیایی نتوانسته انسان را به اهداف خود برساند.
وی با بیان اینکه پس از رنسانس شاهد ظهور اندیشه‌های مختلفی هستیم ادامه داد: علم گراها، عقل‌گراها و تجربه‌گراها هر یک در برهه‌های زمانی ادعای پایان اندیشه‌ها داشتند و در نهایت پایان تاریخ را مطرح کردند تا پرونده اندیشه را ببندند.
قائمی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز لیبرال‌ها ادعا دارند که کامل‌تر از این مکتب وجود ندارد خاطرنشان کرد: هر یک از این مکاتب مدتی عرصه جولان یافتند اما در مدتی کوتاه از صحنه به طور کامل کنار رفتند.
وی با تأکید بر اینکه همه این مکاتب دنیایی و مادی نتوانستند دوام بیاورند گفت: بالاخره جریانی به نام انقلاب اسلامی ابراز وجود می‌کند و رشد می‌کند در حالی که برخی انتظار داشتند که به سرعت افول کند اما این گفتمان به لطف پایداری جوانان در هشت سال دفاع مقدس و تعمیق شناخت جامعه از این اندیشه این گفتمان تا کنون دوام آورده است و هر روز تقویت می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی در عرصه نظامی از دفاع مقدس تا کنون به مکاتب لیبرال تو دهنی زدند اظهار کرد: در این شرایط این گفتمان باید به طول علمی به جوانان کشور و دنیا معرفی شود چرا که هر گفتمانی برای ماندگاری به نظریه پردازی و اقناع اندیشه‌ها نیاز دارد به ویژه در دوره‌ای فعلی که مدعی است عصر گفتمان‌ها و اندیشه است.
وی با بیان اینکه امروز ما به جوانانی نیاز داریم که آماده نبرد در عرصه جبهه‌های جنگ فرهنگی، علمی، فناوری و ... است افزود: سلاح امروز مطالعه است که باید در قالب دوره‌های مطالعاتی هدفمند قوام یابد.
قائمی با اشاره به اینکه باید برای همه شبهه‌‌ها پاسخ داشته باشیم تصریح کرد: اندیشه‌های سطحی و عاطفی فرصتی برای بقا ندارند بلکه اندیشه‌های عمیق و ریشه دار ماندگار می‌شوند.
وی با بیان اینکه ما امروز به دوره‌های آموزشی نیاز داریم که بتواند مطالعه عمیق را محقق کند ادامه داد: ما نیاز داریم که گفتمان دشمن را نیز به خوبی مطالعه کنیم چرا که مثلث لیبرالیسم با اضلاع زر و زور و تزویر که مبنای انسان محوری را جایگزین خدامحوری قرار داده است و هرگز با اسلام قابل جمع نیست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه لیبرالیسم و اسلام متناقض هستند و قابل جمع نیستند خاطرنشان کرد: شائبه‌ها باید از اسلام کنار گذاشته شود و مشخص شود که روشنفکرهایی که از انقلاب اسلامی و لیبرال‌ها و یا کمونیست‌ها همزمان دفاع کند.
وی گفت: خیانتی که امروز می‌شود معرفی اسلام و لیبرالیسم و یا کمونیست به طور همزمان است در حالی که باید صادقانه اندیشه خود را مطرح کرد و به مخاطبان فرصت اندیشیدن داد.
قائمی با بیان اینکه جریان شناسی را باید در اولویت قرار داد اظهار کرد: با شخصیت‌ها نمی‌توان جریان‌ها را شناخت بنابراین باید به صورت عمیق اسلام را در قرآن، نهج البلاغه و ائمه اطهار مطالعه کنیم که در این صورت مطالعه هر جریان خطرآفرین نیست.
وی با اشاره به اینکه مکاتب دیگر توان ایستادگی در برابر اسلام ندارند افزود: ما باید اهل مطالعه مقاله نویسی و نظریه پردازی باشیم تا انقلاب خود را حفظ کنیم.
نظریه‌پردازی و مطالعه عمیق لازمه حفظ و گسترش انقلاب اسلامی است
علم بدون اخلاق به خدا نمی‌رسد
حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: حوزه خلافت انسان همه مراتب هستی مخلوق است تا انسان به قول ملاصدرا در این عرصه خدایی کند.
وی با بیان اینکه دلیل اعتراض فرشتگان به خدا درباره خلافت انسان به دلیل گستره عظیم خلافت آدم بود افزود: همه مراتب هستی از اختیار بهره‌مند هستند و ملائکه در زمان آفرینش آدم محترمانه اعتراض می‌کنند.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ملاک خداوند برای مقام خلافت الله علم است تصریح کرد: خداوند در سوره بقره معیار و ملاک انسان را علم و دانش معرفی می‌کند.
وی ادامه داد: البته منظور از علم و دانش، علمی است که از منظر هستی شناسی به خدا برسد و اگر نه علم منهای خدا نمی‌تواند انسان را به خدا برساند.
طالقانی با بیان اینکه علمی که اخلاق همراه آن نباشد از بمب اتم سر درمی‌آورد خاطرنشان کرد: اگر اخلاق علم را همراهی نکند، انسان، گرگ انسان می‌شود و دانشگاه آزاد به دنبال این است که دانشجویان را به علم و اخلاق مجهز کند و شایستگی خلافت الهی را پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha