آیت‌الله‌العظمی شاهرودی در نگهداشت فرهنگ شیعی جریان‌ساز بود
کد خبر: 3826844
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

آیت‌الله‌العظمی شاهرودی در نگهداشت فرهنگ شیعی جریان‌ساز بود

گروه اجتماعی ــ مدرس حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی شاهرودی عمر خویش را در خدمت عالمان دینی در کنار راهنمایی پدرگونه مردم گذاشت، گفت: دانشمندان و پیشوایان مذهبی پس از فوت هم همچنان زنده هستند؛ لذا درس و تدریس ایشان به واقع جریان‌سازی بزرگی در عرصه نگهداشت فرهنگ شیعی بوده است.

تدریس آیت‌الله العظمی شاهرودی؛ جریان‌سازی بزرگ در عرصه نگهداشت فرهنگ شیعی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام فاضل کدکنی، مدرس حوزه علمیه مشهد، 22 تیر در مراسم هفتمین روز درگذشت عالم ربانی، حضرت آیت‌الله‌العظمی سید‌محمد حسینی شاهرودی در مدرسه قلعه شاهرود با بیان اینکه خانواده آن مرحوم و ابوی بزرگوارشان آیت‌الله‌العظمی سید‌محمود حسینی شاهرودی، احیا کننده پیاده‌روی اربعین هستند که امروز میراث آن به میلیون‌ها مسلمان و شیعه رسیده است، گفت: این بزرگواران در حالی راهپیمایی اربعین را بنا نهادند که اوج سختگیری‌های حزب بعث عراق وجود داشت اما از پا ننشستند.

وی ادامه داد: امروز راهپیمایی اربعین به‌واسطه مجاهدت‌های آن بزرگواران به نماد همبستگی مسلمانان بدل شده که در این راستا مرحوم آیت‌الله‌العظمی شاهرودی عمری را در راه خدمت به اهل بیت‌(ع) و مذهب تشیع گذراندند و امروز در اوج عظمت از بین ما رفتند.

فاضل کدکنی با اشاره به اینکه مرحوم حسینی شاهرودی عمر خویش را در خدمت به خاندان عصمت و طهارت‌(ع) و تربیت عالمان دینی در کنار راهنمایی پدرگونه مردم گذاشت، بیان کرد: دانشمندان و پیشوایان مذهبی پس از فوت هم همچنان زنده هستند و لذا درس و تدریس ایشان در واقع جریان‌سازی بزرگی در عرصه نگهداشت فرهنگ شیعی بوده است.

این مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر اینکه عالمان دینی باید عامل به عمل نیز باشند متذکر شد: حضرت آیت‌الله العظمی شاهرودی فقید، در واقع عالم عامل و تربیت شده در مکتب اهل بیت‌(ع) بودند.

کدکنی  یادآور شد: صاحبان اعمال صالح که عمرشان را در راه خیر و به نفع دین سپری می‌کنند، هرگز نمی‌میرند و افرادی چون آیت‌الله شاهرودی همواره برای مردم زنده هستند و خدماتشان به اسلام جاودانه است.

انتهای پیام

captcha