سالی یک دقیقه که بیشتر نیست
کد خبر: 3827004
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

سالی یک دقیقه که بیشتر نیست

گروه اجتماعی ـ آقاپسر ده، یازده‌ ساله‌ای جلوی من به پرچم حرم آقا امام رضا(ع) چسبیده بود و گاهی پای من به او می‌خورد، گفتم آقاپسر بی‌زحمت برو کنار. او نگاهی به من کرد، گفت: «سالی یک دقیقه که بیشتر نیست». چشم‌هایش پر از اشک شد، اشک‌هایش را با دست پاک کرد و رفت...

سالی یک دقیقه که بیشتر نیست

به گزارش ایکنا از خوزستان، دو تن از خدام امام رضا(ع) امروز یکشنبه 23 تیر همزمان با سالروز میلاد این امام همام در تحریریه خبرگزاری ایکنای خوزستان حضور یافتند.

سید عباس موسوی، خادم حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به استقبال گرم مردم خوزستان از حضور خدام در استان گفت: با وجود این استقبال پرشور، ما گرمای هوای اینجا را فراموش کرده‌ایم و در این مردم ذوب شده‌ایم.

وی اظهار کرد: قدم به قدم این استان خون شهدا ریخته شده است. ما هنری نکرده‌ایم، کار شاقی نمی‌کنیم که با امکانات موردنیاز در شهرها حضور پیدا می‌کنیم. شهدا در همین گرمای خوزستان در آن شرایط در شلمچه، هویزه و ... به خاک و خون کشیده شدند. اگر ما بخواهیم از گرما حرف بزنیم ناسپاسی است؛ ما کاری نمی‌کنیم.

آقای خاکسار دیگر خادم حرم مطهر رضوی نیز اظهار کرد: وقتی قرار است به روستا یا شهرستانی برویم، مردمی که از قبل به آنها اطلاع‌رسانی شده یک یا دو ساعت در گرمای هوا منتظر می‌ایستند، وقتی اینها را می‌بینم خجالت می‌کشم بگویم که هوا گرم است. چون واقعاً شرمنده آنها هستیم که یکی دو ساعت منتظر زیر آفتاب ایستاده‌اند تا یک ربع یا نیم ساعت با پرچم حرم مطهر میان آنها حاضر شویم.

وی با اشاره به شرایط مردم سیل‌زده و حضور در میان ‌آنها، گفت: عرض ادب و معرفت این مردم در محضر پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) برایم درس است؛ مردمی که امکانات پذیرایی نداشتند اما در خواسته‌های خود چیزی بیشتر از سلامتی مقام معظم رهبری و شیعیان نمی‌خواهند.

این خادم حرم رضوی به بیان خاطره‌ای از حضور در میان مردم استان پرداخت و گفت: شب گذشته ما در ماهشهر بودیم، قرار بود به سمت مسجد ثامن‌الحجج در این شهر برویم، مردم استقبال زیادی کردند. آقا پسر ده، یازده‌ ساله‌ای جلوی من به پرچم حرم چسبیده بود و گاهی پای من به او می‌خورد. گفتم آقاپسر بی‌زحمت برو کنار. او نگاهی به من کرد، گفت: «سالی یک دقیقه که بیشتر نیست» و چشم‌هایش پر از اشک شد، اشک‌هایش را با دست پاک کرد و رفت. موقع نماز، صف جلو نشسته بود؛ کنار هم نشستیم. کمی با او صحبت کردم، دلجویی کردم. حرز امام رضا(ع) را به او دادم و گفتم: تا حالا مشهد رفته‌ای؟ گفت: «یک بار. اما هر چه قدر بروی مشهد باز هم کم است». من از این پسر بچه ده، یازده ساله درس می‌گرفتم. یک عکس سلفی هم با این کودک گرفتم. موقع رفتن نزدیک ماشین، آمد کنارم و گفت: «می‌شود خواسته‌ای از شما داشته باشم». گفتم: بفرمایید. گفت: «می‌شود عکسی که با من گرفته‌ای را دور ضریح، دور بزنی». گفتم چشم حتماً این کار را می‌کنم خیلی به دلم نشست.

وی ادامه داد: شما مردم خوزستان این عشق را مدیون این هستید که دروازه ورود تشیع به ایران، خوزستان است. این‌ها آثار و برکات حضور امام رضا(ع) در این منطقه است.

خاکسار گفت: در برنامه‌های ما تأکید بر این است که هر روز دیدار با خانواده شهدا را داشته باشیم. خانه شهیدی هماهنگ شد، رفتیم. پدر شهید  بیمار بود و در بستر خوابیده بود. با پرچم وارد منزل ایشان شدیم. ایشان وقتی مطلع شدند خدام آمده‌اند به حالت عجیبی به گریه افتاد. وقتی پرسیدم چرا به گریه افتادید؟ گفتند: دو بار خواب امام رضا(ع) را دیده‌ام. یک بار ایشان مرا به مشهد دعوت کردند. گفتم من با این شرایط نمی‌توانم بیایم. بار دوم باز همین خواب را دیدم که امام مرا به مشهد دعوت کردند، با وجود شرایط بیماری و دردی که داشتم، کمی لحنم تندتر شد، گفتم: آقا شما که دیده‌اید من در بستر خوابیده‌ام، اگر راست می‌گویید شما بیا. الآن تا گفتند خادم‌ها آمده‌اند و چشمم به پرچم افتاد، یاد خوابم افتادم؛ این صحبت پدر شهید برای من تلنگری شد.

وی ادامه داد: یک بار دیگر هم به منزل خانواده شهیدی رفتیم. پدر شهید تنگی نفس داشت و دستگاه‌های اکسیژن در کنار بستر ایشان بود. بعد از مداحی، خانمی که همسایگی آنها زندگی می‌کرد آمد و گفت: «هفته گذشته از طرف بنیاد شهید دعوتنامه‌ مشهد برای پدر و مادر شهید آمد. پدر شهید با توجه به شرایطی که دارد، گفته بود: ما عذرمان خواسته است و نمی‌توانیم برویم. این دعوتنامه را به کسی بدهیم که توانایی سفر داشته باشد. ما اگر قابل بودیم، خود امام رضا(ع) می‌آید.» اینجا برایم مسجل شد این پرچم فقط یک پرچم نیست.

موسوی دیگر خادم حرم نیز با اشاره به حضور خود در مناطق سیل‌زده سوسنگرد گفت: در دیدار با خانواده‌های سیل‌زده، قبل از ما گروه‌هایی، خانواده‌های ضعیف‌تر را شناسایی کرده و هدایایی برای آنها تدارک دیده بودند که همزمان با آمدن پرچم به آنها تقدیم می‌شد که کار جالبی بود. ضمن اینکه برخی مسئولان شهر مثل بهزیستی و کمیته امداد نیز در این فرصت حضور یافته و وعده‌هایی دادند.

این خادم حرم مطهر در پاسخ به سؤالی درباره فیلم‌های انتشار یافته از شفایافتگان امام رضا(ع) گفت: وقتی فردی در حرم شفا پیدا می‌کند، خیلی زمان می‌برد تا کاملاً تأیید شود. اسناد پزشکی توسط شورای پزشکی باید بررسی شود و زمانی را برای آزمایش مجدد در نظر می‌گیرند که دوام سلامتی مسجل شود. چون گاهی ممکن است سؤاستفاده‌هایی در این میان اتفاق بیفتد. برای همین است که از زمان شفا گرفتن فرد بیمار تا اعلام خبر شفایافتن زمان می‌برد و در انتشار آن احتیاط می‌شود.

وی در پایان با اشاره به حضور زائران غیرمسلمان در حرم مطهر رضوی گفت: پیروان ادیان مختلف در کنار زائران به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند. گروه‌هایی از برادران اهل سنت نیز با پای پیاده به حرم مشرف می‌شوند.

انتهای پیام

captcha