آموزه‌هایی از حکایات سعدی برای کودکان کار در شيراز
کد خبر: 3827063
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

آموزه‌هایی از حکایات سعدی برای کودکان کار در شيراز

گروه فرهنگی ــ جمعی از کودکان کار به‌همت اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز به آرامگاه سعدی رفتند و آموزه‌هایی از حکایات سعدی برای آن‌ها بیان شد.

به گزارش ایكنا از فارس، یوسف آفرینی، رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز، امروز، 23 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه برنامه‌های فرهنگی این اداره در تابستان، کودکان کار به آرامگاه سعدی رفتند و آموزه‌هایی از حکایات سعدی برای آن‌ها بیان شد.

وی با بیان اینكه در این برنامه کتاب‌هایی از بوستان و گلستان به زبان کودکان به آن‌ها هدیه داده شد، گفت: این برنامه آموزشی بر اندیشه سعدی در بوستان و گلستان به زبان ساده برای کودکان تنظیم شده است.

آفرینی با تصریح اینكه پیشتر در غیاب روان‌شناسان همواره ادیبان و شاعران بودند که به مفاهیم تربیتی می‌پرداختند، افزود: سعدی، حکیمی فرزانه و شاعری مردمی است که آثارش در حد اعلای فصاحت و بلاغت است و آثار منظوم و منثور وی دربرگیرندۀ اندیشه‌های والای تربیتی است.

وی ادامه داد: سعدی در جایگاه اندیشمندی بزرگ و نامدار، به بررسی اخلاق و نقش آن در مناسبات انسانی و اجتماعی می‌پردازد. در این‌ خصوص وی حتی از بیان دیدگاه‌های تربیتی برای کودکان نیز غافل نشده است.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز با ابراز امیدواری از اینكه همه کودکان از تمام طبقات اجتماعی بتوانند از این آموزه‌ها بهره‌مند شوند، گفت: این آموزش‌های فرهنگی برای پسران و دختران تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha