راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای کردستان
کد خبر: 3827473
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل بهزیستی کردستان به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان اشاره و عنوان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی در منطقه منفصل شهری نایسر نیز که یکی از مناطق حاشیه‌ای و پرجمعیت استان است، بزودی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سید صباح قریشی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان شامگاه گذشته، 24 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: ۱۲۸ هزار نفر آسیب دیده در استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون دو بار رئیس سازمان بهزبستی کشور به استان کردستان سفر کرده که ثمرات بسیار خوبی برای استان در پی داشته است.
مدیرکل بهزیستی کردستان به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان اشاره و عنوان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی در منطقه منفصل شهری نایسر نیز که یکی از مناطق حاشیه‌ای و پرجمعیت استان است، بزودی افتتاح می‌شود.
استان کردستان رتبه سیزدهم کشور در طلاق را دارد
وی همچنین به خدمات آموزشی و اجتماعی در حوزه سوء تغذیه و طلاق و ... اشاره و بیان کرد: استان کردستان در سال‌ 85 رتبه پنجم در حوزه طلاق را داشته است که براساس آمار سال 96 در رتبه سیزدهم کشور قرار داریم که به دلیل افزایش ازدواج و کاهش طلاق بوده است.
قریشی به حضور تیم مداخله‌ای بهزیستی در امر طلاق زوجین کردستانی اشاره و اعلام کرد: با همکاری تیم‌های مداخله‌ای ما ۳۵ درصد از افرادی که قصد طلاق داشته‌ به کانون خانواده بازگشته‌اند.
وی ادامه داد: در سال جاری مجوز ۱۱ مرکز روزانه خدمات‌رسانی به معلولان در سطح کشور صادر شده که پنج مرکز آن در استان کردستان دایر شده است که در شهرهای دیواندره، دهگلان، کامیاران، بانه و بیجار راه‌اندازی می‌شود.
اضافه شدن 3750 نفر مستمری بگیر معلول در کردستان
مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین به اخذ مجوز راه‌اندازی دو مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان روانی نیز اشاره و اعلام کرد: امسال سه هزار و ۷۵۰ نفر مستمری بگیر جدید از خانوارهای معلول دار تک نفره به مجموع مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی استان اضافه شدند.
وی گفت: تا قبل از سال ۹۷ بالغ بر ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی بودند که از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار خانوار جدید به مجموع خانوارهای تحت پوشش بهزیستی اضافه شده است و هم اکنون هشت درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش این نهاد هستند.
قریشی در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اشاره و ذکر کرد: ما دو مرکز نگهداری معتادان متجاهر را در شهرهای سنندج و سقز داریم که به طور میانگین ظرفیت نگهداری ۱۸۰ نفر را در سال دارند.
وی در ادامه با اشاره به شناسایی ۲۴ هزار معلول که دسترسی به اداره بهزیستی نداشتند، افزود: تسهیلگران بخش خصوصی این معلولان را شناسایی کرده‌اند و به آنان نیز خدمات ارائه می‌شود.
واگذاری 137 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول
وی به تعهد احداث یک هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول با همکاری بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۱۳۷ واحد مسکونی احداث شده و به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان ادامه داد: در بخش اشتغال نیز از سال گذشته تاکنون دو هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده که یک هزار و ۴۰۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات و ۷۰۰ نفر نیز از محل توسعه مراکز تحت پوشش ما بوده است.
وی اعلام کرد: در سال گذشته بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان جلب مشارکت‌های مردمی داشتیم که این کمک‌ها به افراد نیازمند اختصاص یافته است.
قریشی در پایان با بیان اینکه در حوزه غربالگری شنوایی و بینایی نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم، یادآور شد: در حال حاضر بهزیستی استان کردستان ۸۵ درصد کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ است.
انتهای پیام

captcha