آثار مرحله مقدماتی مسابقات سراسری تواشیح بانوان داوری شد + عکس
کد خبر: 3827588
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
امروز با حضور داوران ممتاز و بین‌المللی؛

آثار مرحله مقدماتی مسابقات سراسری تواشیح بانوان داوری شد + عکس

گروه مسابقات ــ داوری مرحله مقدماتی(استانی) رشته تواشیح چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن در بخش بانوان عصر امروز، 25 تیرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ داوری آثار رسیده در مرحله مقدماتی(استانی) رشته تواشیح چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم(بخش مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن) در بخش بانوان عصر امروز، 25 تیرماه در ساختمان مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خيابان خارك، خيابان شهيد هاشمی‌فر برگزار شد.

ارسالی///مرحله استانی رشته تواشیح مسابقات سراسری قرآن بانوان برگزار شد
طی این دوره و پس از فراخوان ثبت نام، 17 گروه از استان‌‌ها معرفی شدند و از میان پنج متن که از قبل مشخص و اعلام شده بود، هر گروه، متنی را در قالب تواشیح و یا همخوانی قرآن ـ به تقلید از قراء مصری و یا ایرانی ـ ارائه کردند.

البته به منظور بهره‌مندی تمامی گروه‌های شرکت‌کننده از شرایط یکسان در ضبط آثار، گروهی از سوی بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به استان‌ها اعزام شدند و پس از ضبط آثار، آن را به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه جهت داوری تحویل دادند.

بنابر این گزارش، اعظم الوندی سرپرستی هیئت داوران را برعهده داشت که در بخش صوت با داوری شیما چنگی، در بخش لحن با داوری سمیه حاجعلی، در بخش هماهنگی و حُسن اجرا با داوری اعظم الوندی، در بخش متن ادا و وقف و ابتدا با داوری فرشته مسجدی، بخش تجوید و فصاحت با داوری مرضیه دیانی، بخش آداب و شرایط نیز با قضاوت اکرم غلامی همراه بود.
گروه‌های کسب‌کننده حد نصاب به مرحله فینال این دوره از مسابقات که طی شهریورماه در استان قم برگزار می‌شود، راه پیدا ‌می‌کنند.

آثار مرحله مقدماتی مسابقات سراسری تواشیح بانوان داوری شد + عکس

یادآور می‌شود، این گروه‌ها هر کدام، دو قطعه یکی به صورت همخوانی قرآن و دیگری همسرایی اجرا کرده‌اند. 30 درصد امتیاز ویژه بخش همخوانی و 70 درصد ویژه همسرایی است. این مرحله، صرفاً مجوز گروه‌های راه‌یافته به مرحله فینال است و امتیاز مرحله مقدماتی در فینال اثرگذار نیست. در فینال نیز عیناً همان همخوانی و همسرایی مرحله مقدماتی این‌بار به صورت حضوری ارائه و سپس از نفرات برتر تجلیل می‌شود.
انتهای پیام

captcha