راهکارهای اجتماعی برگرفته از قرآن در جامعه مغفول مانده است
کد خبر: 3827606
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

راهکارهای اجتماعی برگرفته از قرآن در جامعه مغفول مانده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمسک جستن به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، انسان را از آسیب‌های اجتماعی بازمی‌دارد، گفت: در حال حاضر راهکارهای اجتماعی برگرفته از قرآن در جامعه مغفول مانده است.

راهکارهای اجتماعی قرآنی در جامعه مغفول مانده استبه گزارش ایکنا از زنجان، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش، 25 تیرماه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی که در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولان و عوامل اجرایی این رقابت‌ها اظهار کرد: از تمام کسانی که با اعتقاد و جدیت ترویج فرهنگ و نمادهای قرآنی را دنبال می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه قدم گذاشتن در مسیر قرآن نیازمند توفیق الهی است، بیان کرد: از دانش‌آموزان می‌خواهم با چنگ و دندان از آموزه‌های قرآن کریم و منابع اسلامی حراست و حفاظت کنند و ابرای اینکه از مسیر قرآن خارج نشوند، در این راه استمرار ورزند.

شکوهی دانش‌آموزان را مغز اصلی و نرم‌افزار این حوزه خواند و گفت: باید در قرآن و منابع اسلامی مثل نهج‌البلاغه و صحیفیه سجادیه عمیق شوند. چنگ زدن به قرآن و منابع اسلامی اصیل شما را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.

این مسئول ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و فردی در گرو عمل به قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و هر چقدر هم در بحث‌های روان‌شناسی کار کنیم باز هم کاستی‌هایی مشاهده می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: قرآن کریم، برای همه پدیده‌های اجتماعی برنامه و راهکار دارد که ما از آن غفلت کرده‌ایم. باید در حوزه پژوهشی فعالیت خود را افزایش دهیم و در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

وی نقش دانش‌آموزان در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانشت و گفت: باید ابعاد پنهان مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را با پژوهش بشناسیم و به آن عمل کنیم.

جعفر گنج‌خانلو، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این آیین یادآور شد: این مسابقات در حالی در زنجان رقم خورد که انسان امروزی بیش از پیش به هدایت و برنامه‌های قرآن نیازمند است.

این مسئول افزود: حضور 7.5 میلیون دانش‌آموز در مراحل مختلف مسابقات در ۱۴ رشته، بیانگر ایمان فرزندان این مرز و بوم به دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن بوده و حضور شما نسل چهارم انقلاب در مسیر و فعالیت‌های قرآنی نویدبخش و امیدآفرین است.

قائم مقام ستاد اجرایی مسابقات ادامه داد: از آغازین روزها اهتمام ستاد در استان زنجان این بود که میزبان شایسته‌ای برای شرکت‌کنندگان در مسابقات باشیم و در این راستا امام جمعه و استاندار زنجان حمایت‌های شایسته‌ای انجام دادند.

وی با اشاره حضور ۴۷۱ دانش‌آموز پسر قرآنی در مسابقات ادامه داد: این دانش‌آموزان در رشته تفسیرقرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز به رقابت پرداختند و داشته‌های خود را به  ۱۶داور و 8 ناظر مسابقات ارائه کردند.

قائم مقام ستاد اجرایی مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در زنجان گفت: ویژگی بارز استان زنجان در این دوره کاربست و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کتبی مسابقات بود.

وی ضمن تشکر از زحمات عوامل اجرایی در کمیته‌های ده‌گانه اجرایی مسابقات افزود: بعد از ۱۸ سال خداوند متعال توفیق میزبانی مسلبقات قرآنی را نصیب ما کرد.

انتهای پیام

captcha