مسابقات قرآن استان تهران فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 3827612
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران؛

مسابقات قرآن استان تهران فردا آغاز می‌شود

گروه مسابقات ــ مرحله استانی چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن از صبح روز 26 تیرماه، در بخش بانوان آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

آغاز مسابقات قرآن استان تهران در بخش بانوان / رقابت 313 متسابق در دو بخش

به گزارش ایکنا؛‌ مرحله استانی بخش آوایی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران از صبح روز 26 تیرماه در بخش بانوان آغاز می‌شود.
این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان(بخش آقایان) و ‌دعاخوانی برگزار می‌شود. همچنین مرحله کشوری این مسابقات، اوایل مهرماه و به میزبانی استان اصفهان برپا خواهد شد.
مهدی شرفی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در مورد جزئیات این مسابقات در استان تهران به خبرنگار ایکنا،‌ گفت:‌ مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان تهران، از صبح روز چهارشنبه، 26 تیرماه، در بخش بانوان آغاز می‌شود و در این بخش به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.
وی افزود: امسال برای اولین بار برنامه‌ریزی شده است تا در افتتاحیه بخش بانوان تمامی برنامه‌های این مراسم با همکاری و اجرای خود بانوان برگزار شود. بر همین اساس،‌ تلاوت آغازین، اجرای تواشیح و سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده در مراسم افتتاحیه را خود بانوان اجرا می‌کنند، در صورتی که در دوره‌های گذشته این‌گونه نبوده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان تهران در مورد زمان برگزاری بخش آقایان نیز اظهار کرد: این رقابت‌ها در بخش آقایان از روز شنبه 29 تیرماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه 31 تیرماه ادامه دارد. برای اینکه فاز اجرایی مسابقات زودتر آغاز شود، در بخش آقایان برنامه افتتاحیه بسیار مختصری در نظر گرفته شده است.
شرفی همچنین در مورد تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: در این دوره شاهد بالاترین میزان حضور افراد نسبت به گذشته خواهیم بود، این رقم در دو بخش بانوان و آقایان 313 نفر است. همچنین مراسم اختتامیه این مسابقات نیز بعدازظهر روز دوشنبه، 31 تیرماه به منظور تجلیل از برگزیدگان برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، این دوره از مسابقات در مجتمع بصیرت واقع در بلوار افق،‌ جنب پارک ساحل حکیمیه، برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقه‌مندان به منظور بهره‌مندی از تلاوت‌ها آزاد است.

انتهای پیام 

captcha