۲۴ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان هستند
کد خبر: 3827618
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

۲۴ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر، بیش از ۲۴ هزار یتیم نیازمند سرپرستی، تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

سيدمهدی عبادی، مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) سيستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در حال حاضر، بیش از 24 هزار یتیم نیازمند سرپرستی، تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌های ایتام و فرزندان محسنین امیدواریم که با حمایت بیش از پیش حامیان، بسیاری از مشکلات معیشتی، تحصیلی، درمانی و دیگر نیازهای ضروری زندگی آن‌ها رفع شود.

مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان بیان کرد: خيران می‌توانند با حمايت از يک يا چند كودک يتيم ميزان مبلغ تعهدی خود را به‌صورت ماهانه به حساب اين ايتام واريز كنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، یک حامی به تنهایی جوابگوی نیازهای یتیم و یا فرزند محسنین نیست، افزود: با توجه به نیازهای اساسی معیشتی، تحصیلی، درمانی و مسکن، ضروری است که چند نفر حمایت یک یتیم و یا فرزند محسنین را به عهده بگیرند.

عبادی با اشاره به اینکه يافتن حامی برای ايتام از جمله برنامه‌های مهم اين نهاد در طول سال به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: سال گذشته چهار ميليارد و 700 ميليون تومان توسط خيران سيستان و بلوچستان و خارج از استان برای اطعام ايتام اختصاص يافت كه جهت برپايی سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان، توزيع غذای گرم و سبد كالا بين مددجويان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: اکرام ایتام و توجه به فقرا و نیازمندان یکی از سنت‌های حسنه در دین اسلام و سیره اهل بیت‌(ع) محسوب می‌شود، به‌طوری که پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه معصومین‌(ع) همواره در رسیدگی به وضعیت معیشتی ایتام و نیازمندان پیشگام بوده‌اند.

انتهای پیام

captcha