آمادگی همكاری دانشكده علوم قرآنی شیراز با جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3827645
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

آمادگی همكاری دانشكده علوم قرآنی شیراز با جهاد دانشگاهی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز آمادگی این دانشكده را برای اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترك قرآنی با جهاد دانشگاهی فارس اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، زینب روستایی، رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز امروز، 25 تیرماه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایكنا شعبه فارس ضمن قدردانی از فعالیت‌های این خبرگزاری گفت: ایكنا تنها خبرگزاری قرآنی جهان اسلام است كه بحمد الهی دفتر این خبرگزاری در استان فارس بسیار قوی عمل می‌كند.

ایكنای فارس قوی عمل می‌كند
وی به فعالیت‌های دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز اشاره كرد و افزود: دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز یكی از بهترین دانشكده‌ها در دانشگاه علوم و معارف قران كریم است كه تلاش می‌كند تا رسالت‌های خود را به عنوان یك قطب فرهنگی و قرآنی در جامعه دنبال كند.
روستایی با تصریح اینكه می‌توان در انجام رسالت‌های خود با جهاد دانشگاهی فارس نیز همكاری كرد، گفت: دانشكده علوم قرآنی شیراز در بحث پژوهش و آموزش رتبه‌های خوبی دارد به طوری كه برخی از رتبه‌های برتر آزمون دكترا از این دانشكده هستند.

برپایی جلسات تفسیر قرآنی به‌صورت هفتگی
رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز با بیان اینكه خروجی‌های این دانشكده بسیار موفق درخشیده‌اند، گفت: در عرصه تفسیر قرآن از اساتید مفسری استفاده می‌كنیم كه به‌صورت هفتگی جلسات تفسیر برگزار می‌كنند.
وی با یادآوری اینكه 5 عضو هیئت علمی این دانشكده همگی از محققان و پژوهشگران و اساتید مطرح این عرصه هستند، گفت: در حال حاضر 67 استاد مدعو در این دانشكده مشغول به تدریس هستند. همچنین ارتباط خوبی با دانشگاه شیراز داریم و غالباً اساتید دانشكده ما از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز و سایر دانشگاه‌ها هستند.
روستایی با بیان اینكه این دانشكده در مباحث فرهنگی نیز همیشه فعال بوده است، گفت: در 30 شب ماه مبارك رمضان مراسم‌ مختلف در این دانشكده برگزار می‌شود همچنین در ایام فاطمیه و نیمه شعبان و غیره نیز برنامه برگزار می‌كنیم.

مشاركت 16 كشور در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی
وی از برگزاری همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی به‌همت دانشگاه علوم و معارف قرآن یاد كرد و گفت: قریب 16 كشور در برگزاری این همایش مشاركت دارند كه دانشكده هر ساله مراحل مختلف این همایش را برگزار می‌كند.

فعالیت تنها مركز تخصصی حفظ مجازی قرآن
برگزاری مسابقات قرآن، كلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن برای تمام مقاطع سنی، كلاس‌های تفسیر،‌ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به‌صورت دائمی از دیگر مواردی بود كه روستایی از آن‌ها یاد كرد و گفت: مركز تخصصی حفظ مجازی قرآن به‌صورت تمام وقت در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز فعالیت دارد كه تاكنون بسیار خوب عمل كرده است.

اخذ مجوز ارائه 400 واحد به‌صورت آزاد از وزارت علوم
رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز اظهار كرد: همچنین علاوه بر پذیرش دانشجویان به‌صورت مقطعی، یك دوره آزاد هم برای افراد علاقه‌مند به علوم قرآنی برگزار می‌كنیم كه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و وزارت علوم نیز اجازه داده است كه 400 واحد را به‌صورت آزاد در این دانشكده تعریف كنیم.
وی با اشاره فعالیت كتابخانه تخصصی این دانشكده نیز گفت: كتابخانه دانشكده با وجود بیش از 70 هزار جلد در علوم قرآنی، غنی‌ترین كتابخانه علوم قرآنی جنوب كشور است همچنین یك نمایشگاه دائمی كتب قرآنی نیز با تخفیف 25 درصد در این دانشكده دائر است.
روستایی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره كرد و گفت: یكی از موضوعاتی كه به‌صورت مشترك می‌توان با جهاد دانشگاهی برگزار كنیم كارگاه‌های آموزشی قرآنی است كه مورد استقبال دانشجویان قرار خواهد گرفت.

80 درصد دانشجویان وارد بازار كار می‌شوند
رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز با بیان اینكه قریب 80 درصد از دانشجویان این دانشكده جذب بازار كار می‌شوند،‌ گفت: با توجه به شرایط فعلی یكی از دغدغه‌های دانشجویان بحث اشتغال است كه دانشجویان می‌توانند با شركت در این كارگاه‌های آموزشی می‌توانند جذب بازار كار شوند.
وی با تصریح اینكه همچنین می‌توانیم از ظرفیت دانشكده در حوزه هنرهای قرآنی نیز استفاده كنیم، گفت: آمادگی داریم تا در برگزاری جشنواره هنرمندان، شهدا و ادیبان قرآنی با نگاه به بزرگان استان فارس و شهر شیراز همكاری داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha