سند تحول راهبردی کانون‌های مساجد رونمایی شد
کد خبر: 3827667
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

سند تحول راهبردی کانون‌های مساجد رونمایی شد

گروه جامعه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز 25 تیرماه، در ششمین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از سند تحول راهبردی کانون‌های مساجد رونمایی به عمل آورد.

سند تحول راهبردی کانون‌های مساجد رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ششمین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز، 25 تیرماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در آن آیین‌نامه‌های انتخاب و انتصاب مدیران استانی کانون‌ها و ساماندهی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه نماهنگی از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پخش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امسال 27 سال از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌گذرد و این ستاد تلاش می‌کند فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌اش رنگ و بوی الهی داشته باشد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکزی است که در گام‌ها و اقدامات اسلامی و دینی نقش مؤثری در کشور دارد.

ارزانی با اشاره به سامانه اوقات فراغت این ستاد گفت: سامانه‌ای را در استان لرستان با عنوان اوقات فراغت طراحی کردیم که در قالب سامانه بچه‌های مسجد راه‌اندازی شده و شعار آن اخلاق، نشاط و معنویت است.

وی افزود: این سامانه با رویکرد محله محور، خانواده بنیاد، مسجدپایه و نشاط اجتماعی راه‌اندازی شده است و تاکنون ٤٨هزار فعالیت در آن ثبت شده است.

ارزانی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند در این سامانه فعالیت‌های خود را در شش عرصه قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، فعالیت‌های هنری، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های اجتماعی ثبت کنند.

وی افزود: با توجه به رویکرد کودک و نوجوان این سامانه براساس آمار به دست آمده تاکنون بیشترین فعالیت‌های ثبت شده در عرصه مخاطب کودک و نوجوان است.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در گروه سنی ٧ تا ١٤ سال ١٨ هزار فعالیت، در گروه سنی ١٤ تا ٢١ سال ١٤هزار و ١٨٧ فعالیت، درگروه سنی ٢١ تا ٤٠ سال ٨٩٣١ فعالیت و بالای ٤٠ سال ٢١٧٩ ثبت داشته‌ایم.

ارزانی در ادامه گزارشی از نحوه چگونگی حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور ارائه داد.

در این جلسه دو آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران استانی کانون‌ها و ساماندهی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بررسی و حاضرین نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند.

در پایان این جلسه سند تحول راهبردی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha