فراخوان جشنواره شعر مقاومت«اشک انار» در مازندران
کد خبر: 3827739
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

فراخوان جشنواره شعر مقاومت«اشک انار» در مازندران

گروه فرهنگی- مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری نهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه استان مازندران با عنوان «اشک انار» در استان خبر داد.

فراخوان جشنواره شعر مقاومت«اشک انار» در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سید محمد صادقی سنگدهی مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز 25 تتیرماه در جمع خبرنگاران، گفت: نهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه استان مازندران با عنوان «اشک انار» در سال 1398 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه «شهدا، جانبازان و زندانیان مبارز پیرو خط حضرت امام خمینی (ره)»، «هشت سال دفاع مقدس» از  موضوعات این فراخوان است، افزود: «فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس»، «زنان شهیده، ایثارگران، جانبازان و آزادگان»، «شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) و شهدای مبارزه با تروریست‌ها»، «شهدای مدافع امنیت وطن و انقلاب اسلامی» و «شهدای ترور»، «شهدای هسته‌ای و علمی کشور»، «ولایتمداری، حجاب و عفاف»، «حماسه اسلامی و ملی 9 دی»، «جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان» و در بخش بین الملل «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» نیز دیگر موضوعات جشنواره هستند.
این مسئول به بخش‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: اشعار ارسالی باید در دو زبان فارسی و محلی در بخش‌های سنتی، نیمایی، سپید، سرود، ترانه و تصنیف به دبیرخانه ارسال شوند.
وی با بیان اینکه شاعران در هر گروه سنی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، افزود: شاعران می‌توانند اشعار برای کودکان مهد، دبستان، نوجوانان و بزرگسالان به دبیرخانه ارسال کنند.
صادقی سنگدهی به شرایط حضور در جشنواره اشاره کرد و گفت: شاعران شرکت کننده باید مازندرانی بوده و یا هم اکنون در استان سکونت داشته باشند.
این مسئول افزود: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و شاعران می‌توانند به صورت هم زمان در تمامی شش بخش و ده موضوع در هر دو زبان شرکت کنند.
صادقی سنگدهی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه از صاحبان 41 اثر برگزیده تقدیر خواهد شد، گفت: 124 اثر منتخب در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید.
وی افزود: آثار باید به صورت تایپ شده در محیط word در CD به آدرس، ساری، بلوار دفاع مقدس، روبروی بیمارستان شفا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیرخانه نهمین جشنواره شعر اشک انار و یا به آدرس الکترونیکیsajed.mazandaran@gmail.com و پیام‌رسان سروش به شماره‌های 09355425196 و 09380104507 و 09352307158 حداکثر تا پایان مهر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

انتهای پیام

captcha