مفاخر اصفهان به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند
کد خبر: 3829550
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

مفاخر اصفهان به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند

گروه فرهنگی – استاندار اصفهان گفت: متأسفانه امروزه جوانان، مشاهیر و مفاخر اصفهان را به درستی نمی‌شناسند و بیشترین الگوگیری آنها در فضای مجازی و از شخصیت‌هایی هستند که در این فضا شکل گرفته است که باید برنامه‌های فرهنگی با هدف الگو سازی برای نسل آینده اجرا شود.

:مفاخر اصفهان را به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در دیدار با اعضای انجمن آثار و مفاخر استان با ایشان، برگزاری برنامه‌هایی مانند بزرگداشت مقام آیت الله ناصری و استاد همایی را ارزشمند خواند و اظهار کرد: باید هماهنگی لازم با رییس حوزه علمیه و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان برای برگزاری هرچه بهتر و شایسته‌تر برنامه‌هایی همچون بزرگداشت مقام آیت الله ناصری انجام شود.
وی ادامه داد: استاد همایی نیز از مشاهیر اصفهان است که باید بررسی‌های دقیق و مشخصی در مورد شخصیت شان صورت گیرد تا بتوان مراسم بزرگداشت مناسبی برای این استاد گرانقدر برگزار کرد.
استاندار اصفهان عنوان کرد: متأسفانه امروزه جوانان مشاهیر و مفاخر اصفهان را به درستی نمی‌شناسند و بیشترین الگوگیری آنها در فضای مجازی و از شخصیت هایی است که در این فضا شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: لازم است برنامه‌های فرهنگی مانند بزرگداشت مفاخر و چهره‌های برتر استان با هدف الگوسازی برای جوانان، نوجوانان و نسل آینده اجرا شود.
رضایی تاکید کرد: بسیاری از شهرستان‌های استان اصفهان شاعران و علما و عارفان برجسته بزرگی را در خود جای داد‌ه‌اند که باعث افتخار مردم و مسئولان است و باید از تفکرات و ابعاد شخصیتی آنها استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه بیان کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از جمله نهادهایی است که در فرهنگ کشور بسیار موثر است و ۹۷ سال از عمر آن می‌گذرد؛ این انجمن پیش از انقلاب اسلامی با نام انجمن آثار ملی و پس از آن به نام فعلی اش تغییر نام پیدا کرد.
وی ادامه داد: ۲۶ سال از عمر این انجمن در اصفهان می‌گذرد و آخرین جلسه آن سه سال پیش تشکیل شده که به دنبال کاربردی کردن آثار فرهنگی و معرفی مفاخر استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: اصفهان در زبان و ادبیات فارسی همواره در طول تاریخ جریان ساز بوده است به همین دلیل طرح گردشگری ادبی طراحی شده است تا بتوان با استفاده استادان این عرصه به غنی تر کردن ظرفیت های فرهنگی و هنری استان اصفهان کمک کنیم.
در پایان این جلسه مقرر شد برنامه ریزی‌های لازم برای بزرگداشت استاد جلال الدین همایی و آیت‌الله ناصری با ایجاد دو کارگروه در حوزه و دانشگاه و پس از هماهنگی های لازم با مدیریت استان توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شود.
انتهای پیام

captcha