مکان برگزاری مسابقات سراسری قرآن انتخاب مناسبی نیست
کد خبر: 3843710
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

مکان برگزاری مسابقات سراسری قرآن انتخاب مناسبی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان با اشاره به انتخاب دانشگاه اصفهان به عنوان مکان مشخص شده برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن، گفت: این انتخاب از این جهت که می‌توان دانشجویان را به حضور در این محفل سوق داد خوب است، ولی از این جهت که دسترسی قشر متدین جامعه به این مسابقات کمتر می‌شود، انتخاب مناسبی نیست.

خانواده‌ها تلاوت و حفظ قرآن را افتخار تلقی کنند

کمتر از 6 روز دیگر به آغاز برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن زمان باقی مانده است. این رویداد قرآنی به میزبانی اصفهان و در دانشگاه دولتی این شهر برگزار خواهد شد. چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی کشور است که حال و هوای اصفهان را قرآنی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در اصفهان، اظهار کرد: قرآن نورانیت و صفا و صمیمیت به همراه دارد و تشویق نسل جوان به تلاوت و انس با قرآن و عمل به آن، از اهداف نظام اسلامی بوده و حضور در جلسات قرآنی مایه برکت و نورانیت است.

وی بیان کرد: قرآن، کتاب زندگی و تلاوت آن مقدمه‌ای برای آشنایی با معانی و مفاهیم مندرج در این کتاب آسمانی است، بنابراین اگر آموزه‌های قرآن در دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و مراکزی که جوانان در آن‌ها حضور پر رنگی دارند، مطرح و برجسته شود، نقش سازنده‌ای ایفا خواهد کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تشویق نسل جوان به حضور و شرکت در مسابقات قرآن کارگشا و ارزشمند است، گفت: اگر خانواده‌ها در این زمینه فعالیت کرده و انس با قرآن و تلاوت و حفظ آن را افتخاری برای خود تلقی کنند، از جمله برکاتی خواهد بود که می‌توان به پشتوانه آن دلگرم بود.

برگزاری مسابقات در محیط دانشگاه

حجت‌الاسلام سیداحمد سجادی، رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان نیز در خصوص برگزاری چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: برای این مسابقات بیشتر از این باید در میان آحاد مردم تبلیغ شود، به خصوص در مساجد و مراکز فرهنگی، تا مردم به حضور در این مسابقات تشویق شوند.

وی به مکان برگزاری مسابقات در محیط دانشگاه اشاره کرد و افزود: مکان مشخص شده برای مسابقات از این جهت که می‌توان دانشجویان را به حضور در این محفل سوق داد، خوب است، ولی از این جهت که دسترسی قشر متدین جامعه به این مسابقات کمتر می‌شود، انتخاب مناسبی نبوده و شایسته است که مسابقات در مکانی با دسترسی بهتر برگزار شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان بیان کرد: من در جریان نحوه برگزاری مسابقات و چگونگی تصمیم‌گیری راجع به آن نیستم، حتماً مصالحی در نظر گرفته شده است و نمی‌توان سربسته قضاوت کرد، ولی اگر آحاد مردم بتوانند با این مسابقات ارتباط برقرار کرده و در آن حضور پیدا کنند، برای فعالیت‌های قرآنی می‌تواند مثمرثمر باشد و اگر در جایی دور از دسترس عموم برگزار شود، نمی‌توان اثرآفرینی لازم را از آن انتظار داشت.

انتهای پیام

captcha