مسابقات قرآن تطبیق زندگی با محتوای آن است
کد خبر: 3844072
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
حجت‌الاسلام سالک:

مسابقات قرآن تطبیق زندگی با محتوای آن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم انقلاب اسلامی به انس عمیق با قرآن بستگی خواهد داشت، افزود: در واقع مسابقات قرآن ترویج، تشویق و تطبیق زندگی با محتوای آن است.

مسابقات قرآن باعث ترویج سبک زندگی اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به برگزاری چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این شهر، اظهار کرد: ترویج و تبلیغ قرآن از رسالت‌های آحاد مردم مسلمان در سراسر جهان بوده و تشویق به قرائت، فهم و عمل به قرآن، رسالت بزرگ و مسئولیت سنگینی است. پیامبر اکرم(ص) مبلغ نظامات و قوانین قرآنی بودند و تعابیر بسیار بلندی در مورد قرآن داشتند.

وی بیان کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم چند درس مهم به همه ما می‌آموزد؛ اول اینکه کلام خدا نور و رحمت است و این مسابقات جامعه را به سوی خواندن، فهم و عمل به قرآن تشویق می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد زندگی مردم ما با توجه به قرآن و انس عمیق با آن در راستای سبک زندگی اسلامی و الهی تنظیم می‌شود، بنابراین نباید از این رویکرد مهم و قرآنی در اصلاح زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی‌مان غافل بمانیم.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه آشنا ساختن خانواده‌ها با قرآن، بیزاری از سران سلطه و استکبار را به دنبال خواهد داشت، افزود: هر چه جامعه با قرآن آشناتر باشد، مطمئناً قدرت دشمن‌شناسی و توانش برای مقابله با توطئه‌های دشمنان در سایه قرآن افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری مسابقات قرآن، ایجاد انسجام درون‌سازمانی حول محور قرآن و عترت در جامعه است. البته دشمن تلاش می‌کند با ضربه زدن به قرآن، این وحدت را از بین ببرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: مسابقات قرآن در وضعیت کسب‌وکار و تلاش روزمره افراد نیز تأثیرگذار است. هر چه زندگی شخصی، اجتماعی و حکومتی مبتنی بر ضوابط ارزشمند قرآنی باشد، سلامت جامعه تضمین شده است و تداوم انقلاب اسلامی به انس عمیق با قرآن بستگی خواهد داشت. در واقع این مسابقات هم ترویج قرآن، هم تشویق به یادگیری آن و هم تطبیق زندگی با محتوای قرآن است و هم اینکه دشمن را به زانو درخواهد آورد.

وی تأکید کرد: مسابقات قرآن باید از حالت کمی و عددی به حالت کیفی، محتوایی و عمل به قرآن سوق پیدا کند، چه بسا بسیاری حافظ قرآن هستند، ولی اعمالشان ضد قرآن است و صحیح نیست.
انتهای پیام

captcha