اسلامیت و انسانیت در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد
کد خبر: 3844085
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

اسلامیت و انسانیت در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اصفهان گفت: ما در دفاع مقدس اصول انسانی را بر خلاف دشمنی که به هیچ اصلی مقید نبود، رعایت کرده و تلاش کردیم هیچ مرکز غیرنظامی مثل مدرسه، بیمارستان و امثال آن بمباران با موشک‌باران نشود و به این ترتیب، اسلامیت و انسانیت خود را نشان دادیم.

اسلامیت و انسانیت در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در وهله اول باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا به دفاع خود در جنگ تحمیلی دفاع مقدس می‌گوییم؟ نکته اساسی در تقدس این است که وابسته به خداوند باشیم و هر کاری که برای خدا باشد آن کار قدسیت پیدا می‌کند. خود دفاع چون دستور الهی است، ذاتاً مقدس است، اما تجاوز به یک کشور مستقل مورد تأیید خداوند نیست.
وی افزود: تمام جنگ‌های اولیای خدا و اسلام دفاعی بوده است. دفاع کار مقدسی است و حتی خداوند انگیزه دفاع را به حیوانات هم داده تا از آشیانه خود دفاع کنند. در سال 1359 ایران را بمباران کردند، ابتدا به سازمان ملل شکایت کردیم، اما چون سازمان ملل هم از خودشان بود هیچ پاسخ مثبتی به ایران نداد و دیگر چاره‌ای جز دفاع نمانده بود.
امام جمعه اصفهان، گفت: دفاع ذاتاً مقدس است، اما دفاع ناجوانمردانه صحیح نیست، اینکه برای دفاع منازل مسکونی را بمباران کنند و افراد بی‌گناه را بکشند دیگر دفاع جنبه تقدس پیدا نمی‌کند. عظمت کار ما این است که دفاع ایران در جنگ مقدس بود به طوری که امام راحل بیش از یک سال اجازه بمباران عراق را نمی‌دادند، چراکه معتقد بودند ممکن است افراد غیرنظامی کشته شوند، اما وقتی حملات دشمن افزایش یافت اگر دفاع متقابل نمی‌کردیم تعداد بیش‌تری از مردم خودمان کشته می‌شدند.
آیت الله طباطبایی نژاد، ادامه داد: دستور اسلام این است که هنگام دفاع بازار و خانه‌های مردم آسیب نبینند و سعی مسئولان کشور در جنگ تحمیلی این بود که افراد غیرنظامی در عراق کشته نشوند. چون ما در دفاعمان اصول انسانی را بر خلاف دشمنی که به هیچ اصلی مقید نبود، رعایت کرده و تلاش کردیم هیچ مرکز غیر نظامی مثل مدرسه، بیمارستان و امثال آن بمباران با موشک‌باران نشود، جنگ 8 ساله، دفاع مقدس لقب گرفت و در جنگ تحمیلی اسلامیت و انسانیت خود را نشان دادیم.

وی اضافه کرد: البته دشمن ما چنین نبود و در موشک‌باران و بمباران‌ها مردم بی دفاع ما را هدف قرار داد و حتی به هواپیمای مسافربری ما حمله کردند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه حملات عربستان به یمن مصداق جنایت است، تصریح کرد: سعودی‌ها حتی به مجالس عروسی یمنی‌ها حمله می‌کنند، اما مقاومت یمن تنها به مراکز نظامی عربستان حمله می‌کند، پس یمنی‌ها هم دفاع مقدس دارند.
وی با اشاره تهاجم گسترده عربستان به مردم بی‌دفاع یمن و کشتار کودکان و زنان و مردم این کشور، خاطر نشان کرد: امروز هم اگر مردم یمن به حق تاسیسات زیرساختی عربستان را هدف قرار می‌دهند، محلی مردمی را هدف قرار نداده‌اند، بلکه تاسیساتی نفتی و زیر ساختی بوده است.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در جنگ تحمیلی پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زده شد، افزود: در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب شکسته شد و ‌اکنون نیز که نیروی مسلح ما با اقتدار پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را سرنگون می‌کند، نفتکش اسکورت شده انگلیسی را توقیف می‌کند و باز هم دشمنان ما هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انهدام پالایشگاه عربستان به وسیله پهپادهای یمنی گفت: عربستان از ناچاری یاوه‌گویی و این اقدام را ایران منسوب می‌کند چون خجالت می‌کشد بگوید جمع کوچکی مثل حوثی‌ها و یمنی‌ها آنها را مفتضح کرده است‌.
وی خاطر نشان کرد: عربستان افتخار می‌کند که بگوید ایران آنها را زده است، ولی جمهوری اسلامی ایران این اقدام را نکرده است.
امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص دفاع مقدس، ادامه داد: جنگ حس برادری را در یکایک مردم رشد داد و آحاد مردم اعم از زن و مرد و کودک و بزرگ در این دفاع سهیم بودند تا جایی که دانش آموزان نیز قلک‌هایشان به جبهه هدیه می‌کردند.
وی خاطر نشان کرد: مردم ما به مردم جهان نشان دادند که علیه تمام قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها می‌توان سالیان سال مقاومت کرد.
دراین مراسم یگان‌های نمونه پیاده و موتوری ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مستقر در استان اصفهان از مقابل گلستان شهدای این خطه رژه رفتند.
انتهای پیام

captcha