جوانانی که به سراغ هدف می‌روند نابود نمی‌شوند
کد خبر: 3846788
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

جوانانی که به سراغ هدف می‌روند نابود نمی‌شوند

گروه فرهنگی ـ دانشجوی شهید در بخشی از نامه خود به پدرش نوشت: انسان خوب است هنگامی به سراغ مرگ برود که مرگِ او در راه هدفِ او باشد و آن جوانانی که به سراغ این هدف می‌روند، نابود نمی‌شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، شهید فرود نصیری در سال 1340 در خانواده‌ای کم‌بضاعت اما متدین و مذهبی به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در دبستان جلوه فارسان سپری کرد و پس از این دوره پدر، علی‌رغم نیاز خانواده به وجود او در کار کشاورزی، او را در دوره راهنمایی ثبت‌نام کرد با اینحال، فرود بخشی از ساعات روز را در کوره آجرپزی کار می‌کرد. شهید نصیری از بدو کودکی به ورزش علاقه زیادی داشت و در مدرسه به ورزش فوتبال می‌پرداخت.

با آغاز تظاهرات مردم در انقلاب 57، فعالیت‌های شهید در این زمینه آغاز شد و فعالیت‌های گسترده و فداکارانه‌ای در زمینه پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره) در دبیرستان و سطح شهر و نیز نوشتن شعار بر روی دیوارها داشت.

شهید نصیری در سال 60 دبیرستان خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و در دانشسرای تربیت‌معلم در رشته تربیت‌بدنی پذیرفته شد. در همین سال در پایگاه بسیج فارسان جهت اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل ثبت‌نام کرد و عازم جبهه دهلران شد.

پس از 53 روز برای یک استراحت 5 روزه به فارسان مراجعت کرد و چندی بعد با اصابت ترکش به ناحیه سر در عملیات والفجر، زخمی و پس از انتقال به بیمارستان شهید شد.

بخشی از نامه شهید به پدرش

«بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین
وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

و بشارت ده صابران و نیکوکاران را به جایی نیکو، کسانی را که چون مصیبتی بر آنان وارد شود می‌گویند، همانا از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم.

«ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» (امام خمینی)

پدرجان، همه ما باید این چهار روز را پشت سر بگذاریم و دنیا هم لذتی ندارد. اگر دنیا لذت و خوشی داشت، نابودشدنی نبود. چیزی که نابود بشود لذت ندارد. بنابراین همه ما به سراغ مرگ می‌رویم یکی دورتر و یکی زودتر.

انسان خوب است هنگامی به سراغ مرگ برود که مرگ او در راه هدف او باشد و آن جوانانی که به سراغ این هدف می‌روند، نابود نمی‌شوند، بلکه آنان با افتخار مرده‌اند و خوشبخت انسانی است که مرگ او هم باعث سرافرازی باشد.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار.»

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha