فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه تقویت و ترویج شود
کد خبر: 3854960
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه تقویت و ترویج شود

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان یکی از رسالت‌های صداوسیما به عنوان دانشگاه عمومی را پرداختن به فرهنگ جامعه دانست و گفت: لازم است فرهنگ اسلامی، انسانی، ایرانی و قومیتی روز به روز بیشتر در جامعه تقویت و ترویج شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، ۱۳ آبان ماه در یکصد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج با تأکید بر فرهنگ سازی ارزش‌ها در جامعه اظهار کرد: فرهنگ صرفه جویی و درست مصرف کردن، فرهنگ تولید، فرهنگ کشاورزی، فرهنگ پرداختن به ارزش‌های انسانی و اسلامی فرهنگ جامعه است و بایستی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در بخش‌های مختلف باید به گذشته برگردد، افزود: برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت هنر و رسانه بهره گرفت.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از رسالت‌های صداوسیما به عنوان دانشگاه عمومی را پرداختن به فرهنگ جامعه دانست و بیان کرد: بر همین اساس، لازم است فرهنگ اسلامی، انسانی، ایرانی و قومیتی تقویت و ترویج شود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، با تأکید بر اینکه صداقت، راستی، قانون‌گرایی و اصول انسانی باید به‌عنوان فرهنگ جامعه نهادینه شود، اعلام کرد: این اصول در جامعه فرهنگ بوده و اگر این فرهنگ‌ها اصلاح شود، آن جامعه اصلاح می‌شود.
وی با تأکید بر رواج شاخص‌های فرهنگی در جوانان ادامه داد: لازم است دستگاه‌های مختلف در برنامه‌های خود، مسائل فرهنگی را شناسایی و در گزارش‌هایشان در راستای توسعه فرهنگ عمومی کار کنند و باعث تحول فرهنگی عمومی جامعه شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بابیان اینکه فرهنگ مقاومت، فرهنگ عمومی است، عنوان کرد: فرهنگ ذلت ناپذیری اساس فرهنگ است و این در فرهنگ دینی و اسلامی به آن سفارش شده است.
وی همچنین بر ترویج اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است که باید تقویت شود. اگر فرهنگ ملتی فرهنگ وحدت، الفت، برادری و رحمت باشد، این ملت انسجام پیدا کرده و رشد می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی مسئولان را بر تقویت فرهنگ عبودیت، خدمت‌رسانی، کمک به همنوع در جامعه سفارش کرد و یادآور شد: باید به این سمت برویم که فرهنگ دینی ما فرهنگ عمومی باشد و تلاش کنیم فرهنگ جامعه به‌سوی سنت‌های حسنه هدایت شود.

انتهای پیام
captcha