اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3904690
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد و سایر اقشار نیازمند متقاضی اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد استان، روز گذشته، 24 خردادماه اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی و اساسی‌ترین برنامه‌‌های این نهاد کمک به توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال و طرح‌های اشتغال‌زایی برای آنان است.

وی با بیان اینکه معرفی مددجویان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال یکی از برنامه‌های این نهاد در زمینه خودکفایی و توانمندی آن‌هاست، تصریح کرد: در این خصوص در سال جاری ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد و سایر اقشار نیازمند متقاضی اختصاص‌ یافته است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به اینکه قرار است از محل تسهیلات پرداختی به مددجویان در سال جاری ۵۳۹۳ شغل ایجاد شود، بیان کرد: تعداد مشاغل پیش‌بینی‌شده هدایت شغلی ۲۵۰۰ مورد، تعداد طرح‌های راهبر شغلی پیش‌بینی‌شده ۲۵۰۰ مورد و تعداد کاریابی پیش‌بینی ‌شده در سال جاری ۳۹۳ مورد است.

مبشری با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان مبتنی بر اشتغال پایدار رویکرد اساسی برای رفع فقر و محرومیت است، تأکید کرد: پیش‌‌بینی ‌شده است که در سال جاری ۲۵۰۰ مددجوی کمیته امداد کهگیلویه‌و‌بویراحمد از کلاس‌های آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند تا پس از آموزش مهارت‌های لازم وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد کهگیلویه‌و‌بویراحمد در سال گذشته، یادآور شد: در سال گذشته ۳۲۲۹ شغل برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد شد و اعتبار هزینه شده در این حوزه اعم از اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، طرح‌‌های راهبری شغلی و طرح‌های اشتغال روستایی ۱۰۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌و‌بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد همواره با ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، در رساندن آن‌ها به خودکفایی تلاش می‌کند، اضافه کرد: از بانک‌های عامل استان انتظار داریم با توجه به تسهیلات در نظر گرفته ‌شده برای مددجویان، امسال نیز همچون سال‌های گذشته کمیته امداد را در زمینه توانمندسازی و خودکفایی نیازمندان یاری کنند.

انتهای پیام
captcha